Horeca is een branche die zich blijft ontwikkelen en innoveren. Wil jij goed blijven in je vak, dan is het belangrijk om te blijven lezen, leren en verdiepen. Horecava magazine is dé plek om dat te doen.
Felle kleuren, mooie wandschilderingen en karakteristiek meubilair. Tilburg en Utrecht hebben er een nieuwe aanwinst in het horeca rijtje bij! Deze twee nieuwe horecazaken zijn het bezoeken meer dan waard. Ga jij voor de Mexicaanse of Franse sfeer?
De horeca heeft veel moeite om personeel te vinden. Een post op Instagram is snel gemaakt, maar iedereen post z'n vacatures. Wat maakt een social vacature goed? 't Huys laat zien hoe je je kunt onderscheiden.
We genieten al enige tijd van de heropening van de horeca. Eén probleem: de hoge personeelstekorten. Veel personeel heeft tijdens de pandemie een andere baan gevonden, banen die meer zekerheid boden. En dit geldt niet alleen voor de horeca, ook in het openbaar vervoer, op luchthavens en voor de organisatie van festivals regent het vacatures. Maar waar zijn al die mensen gebleven?
Werk je in de horeca, dan weet je dat je soms moet werken op feestdagen. Maar mensen met een kantoorbaan krijgen wèl vrij op Hemelvaartsdag en met Pasen. Is dat wel eerlijk?
Sinds Horecava 2008 zijn er verschillende themawerelden op de beursvloer te vinden. Tijdens Horecava 2013 kregen deze themawerelden allemaal een eigen bioscoop. Hier brachten uniek geproduceerde trendfilms bezoekers snel op de hoogte van wat er speelt in een sector. Ook ondernemers deden nieuwe ideeën op die zij direct konden toepassen in hun bedrijf.
De foodservicebranche krijgt er elk jaar diverse mooie starters met verschillende innovaties bij. Daarom biedt de Foodservice Award graag een podium aan de beste nieuwkomers in de foodservicebranche.
Natuurwijn is booming. Mensen die bewuster bezig zijn met waar hun eten en drinken vandaan komt, hebben de natuurwijn ontdekt en zijn bereid hier honderden euro’s per maand aan uit te geven. Volgens hen is de smaak en ervaring puurder en intenser. Maar wat is natuurwijn en waarom zou je het op de kaart moeten zetten?
Volgens het CBS halen 50% van de start-ups hun doelen niet in de eerste vijf jaar. Bij de bedrijven die meedoen aan Start-up in de spotlight van Horecava is dat anders. Veel van deze starters groeien uit tot heel succesvolle ondernemingen. Hieronder 3 start-ups waar het heel goed mee gaat.
Dagelijks probeerden Ramona en Ashley vanuit hun passie voor koken al nieuwe recepten uit. Met Ashley’s oma als inspiratiebron zijn zij met Ibu’s originele recept de keuken ingedoken. Na veel testen en veel proefsessies is Ibu’s originele spekkoek in een nieuw jasje gestoken. Hun missie? Ibu Spekkoek op de (menu)kaart zetten en Nederland kennis laten maken met de spekkoeken van Ibu!
Een broodje als ontbijt, een paar boterhammen bij de lunch en een stukje stokbrood naast het avondeten. Nederlanders zijn echte broodeters. En toch zien we dat de broodconsumptie de afgelopen jaren flink gedaald is. Waar komt deze trend vandaan?
Bakpapier tussen tosti ijzer bij het tosti's maken en het inwrijven van je plaatstalen koekenpan met zout, zodat hij niet meer aanbakt. Life hacks die je leven net dat kleine beetje beter en gemakkelijker maken.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!