Horecava Awards
Heb jij dé innovatie voor de foodservice industrie? Meld je aan!
Binnen de dynamische foodservicebranche is innovatie geen keuze, het is de manier om vooruit te blijven gaan. Horecava biedt jaarlijks - op de beurs én online - een podium aan nieuwe producten, diensten en concepten. De Horecava Awards vormen dé kans voor innovaties om groots gezien te worden.
Waarom meedoen?
- Meer zichtbaarheid & naamsbekendheid
Toon jouw innovatie met versnelde uitrol en/of stevige omzetimpuls tot gevolg. - Uitbreiding van je netwerk
Kom in contact met grote afnemers, beslissers en investeerders binnen de foodservice- en hospitalitybranche. - Online én offline exposure
Presenteer jouw innovatie in landelijke media, word uitgelicht op onze kanalen én krijg een prominente plek op de beurs.
Interesse om deel te nemen?
Inschrijving voor de Horecava Awards 2026 is nu open! Deelname staat open voor alle fabrikanten, ontwikkelaars, leveranciers, samenwerkingsvormen en andere instanties die producten of concepten (gaan) leveren aan de Nederlandse hospitality- en foodservicebranche.
➡️ Deelnemen aan de Horecava Awards 2026 als EXPOSANT!
➡️ Deelnemen aan de Horecava Awards 2026 als NIET-EXPOSANT!
Horecava Awards brochure
Informatie, voorwaarden en criteria voor deelname:
➡️ Download brochure in het Nederlands
➡️ Download brochure in English
Belangrijke data
17 oktober 2025 Deadline voor inschrijving
11 november 2025 Food & Beverage Tastingdag
27 november 2025 Jurydag voor geselecteerden
2 december 2025 Bekendmaking genomineerden
12 januari 2026 Uitreiking tijdens de officiële opening van Horecava 2026
Te winnen prijzen
Sluit je aan bij namen als Vegan Visboer, SNACKWITHBENEFITS, Albron, Uhhmami, Redefine Meat en Karma Kebab - winnaars die dankzij hun deelname flinke stappen zetten in naamsbekendheid en marktaandeel. Al sinds 2001 vormen deze awards een toonaangevende erkenning binnen de foodservice.
Heb jij iets bedacht dat de foodservicebranche voorgoed verandert? Zet je innovatie op de kaart bij Horecava! Deze prijzen zijn te winnen:
Horecava Innovation Award
De Horecava Innovation Award gaat uit naar de innovatie met de grootste impact op kwaliteit, efficiëntie en bedrijfsvoering. Deze innovatie zorgt voor blijvende verbetering van productkwaliteit, service, proces efficiëntie en bedrijfsoptimalisatie, en is toepasbaar op meerdere marktsegmenten binnen de branche.
Horecava Sustainability Award
De Horecava Sustainability Award wordt uitgereikt aan de innovatie die het meeste blijk geeft van een duurzame, toekomstgerichte visie. Deze innovatie geeft de sector een positieve impuls, biedt een gezonde kans op rendement en is geproduceerd met respect voor mens, dier en planeet.
Horecava Public Award
De Horecava Public Award wordt toegekend aan de innovatie die het publiek het meest overtuigt van de positieve impact die zij hebben op de foodservicebranche. De winnaar wordt gekozen uit de totaal acht genomineerden. Verzamel stemmen en overtuig het publiek van jouw idee!
"We hebben een week na het winnen van de award niet stil gezeten. We worden veel gebeld met vragen over onze producten vanuit de schrijvende pers en hebben al veel publicaties gezien."

Simon Visscher -
Vegan Visboer (Winnaar Horecava Innovation Award 2025)
"De Horecava Awards waren voor ons een gamechanger. We wonnen twee awards, en dat gaf niet alleen een enorme boost aan onze naamsbekendheid en het vertrouwen in ons merk, maar ook aan onszelf als ondernemers. Dankzij die erkenning stonden we op Horecava 2025 met nog meer lef, energie en trots. Het was het startschot voor een jaar vol impact en groei."

Margje Pijpker & Renco Schipper - SNACKWITHBENEFITS (Winnaar Horecava Sustainability Award 2025 & Horecava Public Award 2025)
"Meedoen aan de Horecava Innovation Award opent echt deuren, het tilt je op naar het volgende niveau. In plaats van dat je als starter bedrijven moet gaan bellen zonder dat ze nog bekend zijn met jou en je product, sta je nu eerst in the spotlights."

Dirk Taselaar - Lacoly (Winnaar Horecava Innovation Award 2023)
Juryleden Horecava Awards

Puck Wilbers
Managing partner CONTRAST

Puck Kerkhoven
Culinair Journalist Redfox Media

Frank Lindner
Campaign Leader Foodwatch Nederland

Ellekari Klaasse
Circular Business Strategist

Chris Cramer
Managing Director Cramer Consultancy & Events

Ronald van den Noord
Ondernemer coach Taco Mundo

Hans van Triest
Directeur Kasteel Kerckebosch

Uwe Reimer
Director Sales Hoshizaki Europe

Marjon Prummel
Hoofdredacteur Misset Horeca

Fjalar Goud
Managing partner Collins Barsystems

Maarten van Hussen
Hospitality Consultant CONTRAST

Gerben van der Molen
Interior Architect Stars Design

Mieke Verduijn
CEO Peakz Padel

Iris Kranenburg
Hoofdredacteur Entree Magazine

Luuk Scholte
Commercieel Directeur Hypsos

Hugo Maat
Manager KHN Inkoop

Patrick Brand
Founder Guest & Co

Colin Westerwoudt
Managing partner TIPPR

Marissa Gubler
Head of Digital Product Development KLM