De strijd rond de het marktaandeel van de gemaksconsument wordt hevig de komende tien jaar. Supermarkten gaan concurreren met horeca door ook voeding voor directe consumptie aan te bieden. Dit blijkt uit de nieuwe FSIN Beleidsmonitor 2030.
Meer inzichten van het FSIN >>Als de consument in 2030 zichzelf de vraag stelt “wat eten we vandaag?” zal gemak de beslissende factor zijn. De dertig plus generatie plant vooruit, doet boodschappen voor de hele week en heeft altijd iets in huis. De generatie die volwassen is in 2030 doet dit allemaal niet. Zij bepalen op het laatste moment dát, wat en met wie er gegeten gaat worden. Dit uitstelgedrag leidt tot een heel ander consumptiepatroon. In 2030 zal 60% van het voedsel dat gekocht wordt direct of in ieder geval dezelfde dag geconsumeerd gaan worden.
De cijfers in dit artikel komen uit de beleidsmonitor van FoodService Instituut. Meer informatie en cijfermatige onderbouwing staat in de FSIN Beleidsmonitor 2030
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!