Lynndell Melles: ”NEE, is geen antwoord.”

Hoe hoog ligt de lat van service? Volgens de gedreven, jonge en gepassioneerde onderneemster Lynndell Melles (25) ligt deze lat veel hoger dan dat wij hier in Nederland en zelfs Europa denken. Haar stage in Hongkong, als een van haar inspiratiebronnen voor het starten van MELLES PEOPLE, liet haar inzien dat het hier wel beter kon.


MELLES PEOPLE is een high-end hospitality uitzendbureau die zich focust op het creëren van waardevolle ervaringen voor gast en personeel. MELLES PEOPLE bestaat uit een groep gemotiveerde, ambitieuze, young professionals die ieder hun vakgebied heel serieus neemt. Door een efficiënte manier van werken, met passie en een oog voor detail wordt elke ervaring getransformeerd in een unieke gepersonaliseerde belevenis.

“NEE is geen antwoord’’

MELLES PEOPLE investeert in haar mensen

“Niemand is uitgeleerd” en met die gedachte wordt het team op een permanente training gezet, zodat de beste versie van elk individu naar voren komt.

“Pak kansen die je hebt met beide handen aan”

Het plezier dat Lynndell haalt uit het organiseren van evenementen lag als grondlegging van MELLES PEOPLE. Zo organiseerde ze met een groot succes een sit-down diner waar ze o.a het verzoek kreeg om vijftig man personeel te vinden om dit evenement in praktijk te zetten. Met Lynndell’s netwerk van o.a gedreven hospitality fanaten van Hotelschool The Hague, zoals haar zelf, kreeg ze dit snel voor elkaar.

Label Hospitality, de VIP-cateraar die daar op het evenement voor de catering zorgde, was erg onder de indruk van haar talent. Dit leidde tot een vaste positie bij de Johan Cruijff Arena, de plek waar de magie van MELLES PEOPLE begon.

Alhoewel het evenement in de Johan Cruijff Arena een katalysator was voor het oprichten van MELLES PEOPLE, heeft Lynndell altijd al de drive en wilskracht gehad om zich in te zetten en iets unieks te brengen.

“Doe dingen waar je blij van wordt, waar je je energie in wil stoppen, en wanneer je dat hebt gevonden, ga er volledig voor”. Blijf positief, geloof in je plan en zet door, aldus Lynndell.

“You do not learn by following rules, but by doing and falling over”

Met vallen en opstaan

Lynndell startte MELLES PEPLE in 2016 op toen ze nog aan de Hotelschool The Hague in Amsterdam studeerde.

Uiteraard ging het opstarten van een onderneming niet zonder slag of stoot, en al helemaal niet als je óók nog studeert, een sociaal netwerk te behouden hebt, hockeyt en dan óók nog druk bent met je studenten vereniging.

Het draait allemaal om tijd.

“Eerlijk gezegd heb je ook niks anders te verliezen als je jong bent, dus juist een reden om door te pakken. Jong ondernemen is ontzettend gaaf, juist omdat je nu de tijd hebt om fouten te maken. Je komt er wel achter wat werkt en wat niet werkt. Als je het leuk vind wat je doet en daar hard voor werkt dan komt het allemaal goed”. Maanden of soms jaren lang aan een business plan werken? Overbodig!

Ben ik niet te jong om te ondernemen? Nemen ze me wel serieus?

“Die gasten zoals Frenkie de Jong en Mathijs De Ligt krijgen miljoenen betaald en iedereen neemt ze serieus, why would they then not take me serious”

Wanneer iemand grote stappen neemt, is er altijd wel een moment dat men beseft: Ben ik niet te snel gegaan? Doe ik het wel goed genoeg? Alhoewel Lynndell af en toe ook met die vragen zat wist ze zich wel over die mindset te zetten door positief te blijven en door te zetten. “Richt je op de werkelijkheid, neem de tijd om te kijken wat er al bereikt is en probeer je ambitie door te pakken en je te richten op de toekomst”.

Positiviteit en gedrevenheid blijken dus de rode draad te zijn voor succes. Volgens Lynndell is het ook heel belangrijk dat je weet waar je naar toe wil werken, want dan houdt niemand je tegen.

“Denk in stappen vooruit en ga geen uitdaging uit de weg”

Het belang van een vertrouwd netwerk

Mede door de komst van sociale media zoals onder andere LinkedIn is het vandaag de dag makkelijker geworden om langdurige (zaken)relaties te behouden. Bovendien wordt het steeds effectiever, vooral in de horeca branche, om je diplomatisch en vriendelijk op te stellen. “Vooral als je nog een hele carrière voor je hebt liggen gaat het je altijd helpen om aardig en positief te zijn naar iedereen. De gun-factor in hoog hedendaags en connecties zullen je vaak met alle plezier helpen. “Everyone is just 2 handshakes away”.

“Begin klein. Onderhoud je personeel en klanten goed. Luister naar ze, want als zij zich gehoord voelen, zal dat je uiteindelijk zelf nog een beter gevoel geven”

De valkuil COVID-19

“Het begon met de legendarische woorden van Rutte: “Alle evenementen boven de 100 mensen zijn verboden”. Het kwartje viel dat het heel veel pijn zou doen. Anderzijds is het een uitgelezen kans geweest om juist nu door te pakken.” Geen uitdaging is te groot voor MELLES PEOPLE en dat bewijzen ze nu heel hard. “Opeens veranderde iedereen in een marketing-medewerker. Er kwam structuur, er kwamen creatieve ideeën, er werden digitale campagnes gestart met BN’ers, er kwamen fitvideos voor personeel, noem het maar op.”

Juist nu dat de tijd enigszins stilstaat, wordt er doorgepakt en zeker niet opgegeven!

Auteur: Nil Nagpaul Casanovas

Datum interview: 5-1-2021

https://www.gastvrijheidscoach.nl/


Ervaringen van anderen 3 ervaringen

Totaal indruk:
/10

    Door: Patrick Treichl

    🙂

    /10
    Door: Patrick Treichl

    .

    /10
    Door: Patrick Treichl

    .

    /10

Deel je mening

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht