Hoe kun je het maximale uit Horecava Limited halen?

Hoe ga je dit jaar het maximale uit deze speciale virtuele Horecava halen? Daarom laat Yellowstone Wizzflix je zien hoe je met een to the point voorbereiding de resultaten behaalt die je nodig hebt voor de toekomst. In dit artikel gaan we in op jouw doelstellingen als deelnemer van Horecava Limited.


Mijn naam is Job Hoefs en ik ben eigenaar van Yellowstone Wizzflix. Wij helpen horecaondernemers met het online trainen en ontwikkelen van medewerkers, zodat ze hier zelf geen tijd en energie meer in hoeven te steken. Zelf ben ik opgegroeid in een echte horecafamilie waardoor ik al sinds dat ik een kind ben met mijn hele familie naar Horecava ga, het is een jaarlijks uitstapje waar iedereen met veel plezier naar uitkijkt.

Maar toch gebeurde het ons ieder jaar. Achteraf kwamen we al snel tot de conclusie dat we niet alles hadden gezien wat we wilden zien. Waarschijnlijk hadden we weer ergens te lang staan praten. De dag zelf was altijd hartstikke leuk, vol inspiratie en nieuwe ideeën, waarvan we ieder jaar dachten: “Hier moeten we echt mee aan de slag gaan!”.

Maar in de dagen na Horecava ging iedereen weer door met de waan van de dag en gebeurde er eigenlijk te weinig met de nieuwe ideeën die we hadden gezien. Dat is zonde want met een duidelijke doelstelling zouden we er veel meer uit kunnen halen.

Ik denk dat dit herkenbaar is voor velen, daarom dachten we, tijd om daar verandering in aan te brengen. Want er zijn zoveel oplossingen die jouw bedrijf beter kunnen maken en het ondernemen makkelijker maken, zonder dat ze per se veel geld kosten.

Kansen pakken met de juiste doelstelling

Het is juist nu belangrijker dan ooit om die kansen te zien en op te pakken.
We moeten onze tijd goed gebruiken en daarom kunnen we het beste doelgericht te werk gaan. Zeker bij deze editie van Horecava, die helemaal virtueel is met een vol dagprogramma en waar het vaak ook nog zo is dat er meerdere sessies tegelijkertijd worden uitgezonden.

Het is dus belangrijk om je doel duidelijk te hebben voor jezelf. Daarom gaan we daar verder op in, het bepalen van jouw doelstelling. En dat begint bij een scan door jouw zaak. Zijn er dingen die beter kunnen? Zijn er frustraties?

Probeer eens van een afstand naar je zaak te kijken en bedenk waarmee je onderscheidend kunt zijn. Je komt dan op allerlei gebieden waar je iets zou willen veranderen. Maar omdat je niet alles tegelijkertijd kunt aanpakken, bepaal je wat belangrijk is voor jullie op dit moment. En dat is de basis voor een doelgerichte virtuele deelname aan Horecava Limited.

Oprichters Yellowstone Job Hoefs en Renee Notermans

Renée Notermans en Job Hoefs, oprichters Yellowstone Wizzflix

Scan je bedrijf

Ik zal 8 impactgebieden met je delen. Zodat we deze scan samen kunnen maken voor jouw bedrijf en jij jouw doelstelling helder krijgt.

  • Interieur
    Kan je interieur en/of servies een upgrade gebruiken? En draagt het bij aan je lange termijn succes en bijvoorbeeld duurzaamheidsdoelen?
  • Personeel
    Ben je op zoek naar manieren om meer uit je medewerkers te halen of deze processen beter en makkelijker te maken en makkelijker? Bekijk dan aanbieders en houd het programma in de gaten om te zien wie je daarbij kunnen helpen.
  • Keuken
    Om het productieproces in de keuken beter in te richten maak je een digitale stop bij sessies en aanbieders die hierop inspelen.
  • Automatisering
    Wil je weten of je processen nog efficiënter kunnen zodat je meer rendement kunt behalen? Schrijf dan je doelen een heel specifiek op. En kijk vooraf bij het programma zodat je alvast de tijd in je agenda kunt zetten.
  • Bezorging en afhalen
    Misschien heb je tijdens de corona je bedrijfsmodel veranderd en heb je besloten om hier mee door te gaan? Dan is het handig om te kijken welke partijen welke partijen je hierbij kunnen helpen en je van informatie kunnen voorzien.
  • Trends en innovatie
    Zijn er gebieden waarin je wilt innoveren? Spot dan de vele trends op Horecava Limited. Ga kijken bij de start-ups, de Trendreports van Entree Magazine op het virtuele podium en haal inspiratie uit toonaangevende horecaondernemers die hun case delen.
  • Hygiëne
    Nu belangrijker dan ooit, hygiëne. Het is belangrijk dat we aan vertrouwen werken bij onze gasten, dat doe je door ervoor te zorgen dat je hygiënemaatregelen op orde zijn. Ondekt hoe je hier nog meer op in kunt springen op het veiligheidsgevoel van je bezoekers.
  • Menukaart
    Hoe kun je jouw menukaart aanpassen aan de huidige tijd, met meer bezorging en afhaal. Waar moet je op letten bij pricing? Maar ook met trends die standaard worden zoals meer vegetarische maaltijden. Ook dit vind je terug op Horecava Limited.

Nou hoor ik je denken: Ja, maar voor ons is Horecava een gezellig dagje uit. Dat is vanwege de COVID-maatregelen dit jaar anders. Horecava Limited is volledig virtueel. Om wel de sfeer te behouden blijft het mogelijk om producten te proeven, al dan niet met een tastingbox*, spraakmakende concepten te ontdekken en (online) kennissessies bij te wonen. Hierdoor is het nu belangrijker dan ooit om te laten zien dat je onderscheidend bent. En dat begint met wat jij wilt bereiken? Wat is je doelstelling?

Bepaal binnen welke impactgebieden je prioriteiten liggen en maak een shortlist van zaken die je wilt veranderen. Op die manier haal je het maximale uit Horecava Limited en maak je jouw bedrijf toekomstbestendig.

Veel succes!

 

 

*Tastingboxen worden geleverd aan een geselecteerde doelgroep

Deel dit bericht
Bekijk meer Bresc steunt horecaondernemers met kookvideoplatform
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht