Focus op suikervrij
Voor Coca-Cola is het prioriteit om in te spelen op de veranderende consumentenvoorkeuren door het ontwikkelen van nieuwe recepturen en het verbeteren van bestaande. Dit betekent dat het aantal drankjes met weinig of geen suiker in het portfolio ieder jaar wordt uitgebreid; zo waren afgelopen jaar 23 van de 25 introducties suikervrij. En wist je dat 48% van ons verkoopvolume in Nederland afkomstig is van calorievrij of -arme drankjes en dat we als volgende stap 50% willen halen.
Het ontwikkelen van nieuwe recepturen en het verbeteren van bestaande is bij Coca-Cola aan de orde van de dag. Zo is het recept van Coca-Cola zero sugar vernieuwd en heeft deze succesvolle herformulatie ervoor gezorgd dat de smaak nu nóg dichter bij die van Coca-Cola original taste ligt. Daarnaast hebben we afgelopen jaar drie nieuwe varianten in de horeca geïntroduceerd: Coca-Cola zero sugar cherry, Fanta Orange no sugar en Fuze Tea no sugar. Begin volgend jaar introduceren we een nieuwe suikervrije variant: Fuze Tea Green Tea Blueberry Lavender no sugar.
Uit onderzoekt blijkt dat in de horeca 1 op de 4 gasten actief op zoek is naar suikervrije of caloriearme drankjes. Daarom helpen we ondernemers bij het samenstellen van de drankenkaart, adviseren we om de suikervrije drankjes op een zichtbare plek in de koeling te zetten en bieden we online trainingen aan via ons personeel trainingsplatform ‘Snelle Skills’ zodat jouw medewerkers weten hoe ze onze dranken op de beste wijze kunnen presenteren. Hiermee speel je als ondernemer direct in op de behoeften van jouw gast.