Omdat de horeca zijn wijn niet meer afneemt, zit Bredase wijninkoper Huub van den Muijsenbergh met 24.000 flessen te veel. Een reddingsactie moet ervoor zorgen dat de flessen toch verkocht worden. Ook gaat een deel van de opbrengst naar lokale horeca.
Aangeboden door: ANP
Gepubliceerd op: 12 maart 2021
De actie is een initiatief van Breda Maakt Mij Blij, een Brabantse organisatie tegen verspilling van voedsel en kwaliteitsproducten. Wijnliefhebbers kunnen via Facebook en Instagram een doos met zes horecawijnen bestellen voor 64,50 euro, ter waarde van bijna 95 euro. Van de opbrengst gaat 9 euro naar horecaondernemers die tot de klantenkring van de wijninkoper behoren.
Van den Muijsenbergh vindt de actie “geweldig” en past zijn dozen ook aan op de vraag. “Wij krijgen veel vragen naar boxen met enkel witte of alleen rode wijn, dus deze bieden we nu ook aan”, zegt hij tegen lokale nieuwssite BredaVandaag.
“Huub kan straks weer nieuwe wijnen bij zijn wijnboeren afnemen”, zegt Thibaud van der Steen van organisatie Breda Maakt Mij Blij. Er zijn al ruim 5500 flessen verkocht, waarmee ongeveer 9000 euro is opgehaald voor de horeca. “Met deze reddingsactie maken wij weer heel veel mensen blij.”
Aannames en onjuistheden worden in de huidige maatschappij steeds vaker gebruikt als ‘bron’ voor nieuws. Daarom is het, juist nu, van belang dat je kunt vertrouwen op een onafhankelijke bron die betrouwbaar nieuws levert.
Ondanks alle commotie vanuit het LTO rondom het duurzaamheidskeurmerk On the way to PlanetProof de afgelopen week, volhardt groentefabrikant HAK om voor 2021 al haar vers verwerkte groenten en peulvruchten gecertificeerd te krijgen.
De nieuwe alcoholwet gaat in vanaf 1 juli 2021, maar wat betekent dit precies voor jou als horecaondernemers, de inrichtingseisen en voor de detailhandel? Lees het hier.
Donderdag gaat de horeca in overleg over mogelijke versoeplingen met de ministers, ze vinden dat al veel mogelijk is in verband met veilig heropenen.
Timothy en Niels winnen Zeeuwse Mossel trofee 2020. De spanning was vanaf de start van de Battle direct om aan te snijden. Er werd keihard gestreden door de koks van de acht deelnemende restaurants.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.
Laat als eerste je ervaring achter!