logo

De Slimme Zaak

Partners De Slimme Zaak

Van goed naar goud: balans tussen idealisme en winst.

Voor beslissingsbevoegden binnen de horeca.

Veel horecaondernemers doen al meer dan ze denken: slim inkopen, efficiënt omgaan met personeel en processen strak organiseren. Juist daarom is de stap naar duurzamer ondernemen vaak kleiner dan gedacht. Denk aan eenvoudig te realiseren maatregelen zoals energiezuinige apparatuur die direct op je kosten drukt, minder voedselverspilling wat je marge vergroot, of het benutten van subsidies voor duurzame investeringen.

Dit programma laat zien hoe je met kleine stappen grote impact kunt maken — voor je portemonnee én voor de toekomst van je bedrijf. Geen idealistisch verhaal, maar slimme keuzes die goud waard kunnen zijn.

Van goed naar goud: duurzaam ondernemen op jouw manier.

*Please note: the programme for The Smart Business is in Dutch.

Programma

Datum: dinsdag 13 januari 2026
Locatie: TrendLAB Theater | Hal 3 - Entree K

11.45 uur: Ontvangst
12.00 uur: Start Symposium

  • Het symposium De Slimme Zaak (1,5 uur): met thema’s als energie- en kostenbesparing, subsidies, en voedselverspilling.
  • Sub-programma (0,5 - 1 uur): kortere sessies en interactieve ervaringen voor wie verdieping zoekt.
  • Netwerkplein & inspiratiepunten (0,5 uur): ontmoet collega-beslissers en laat je verrassen door nieuwe denkrichtingen.
Rij mannen in het publiek luistert aandachtig tijdens een evenement, met sfeerverlichting op de achtergrond

Sprekers De Slimme Zaak

Moderator

Thijs Koster

Thijs Koster is medeoprichter van My Treats, voormalig Michelinster ondernemer en conceptontwikkelaar met een strategische geest en sociaal hart.

Thijs verbindt duurzaamheid en ondernemerschap, met focus op consumptie, milieu, energie, water en mobiliteit. Zijn missie: impact creëren door transparantie, bewuste keuzes en toekomstgerichte restaurantervaring.

Gijsbregt Brouwer

Gijsbregt Brouwer is dé toonaangevende Nederlandse foodtrendwatcher, schrijver en ondernemer

Gijsbregt heeft meer dan twintig jaar ervaring op het snijvlak van gastronomie, hospitality en consumentencultuur. Hij heeft een sterke reputatie opgebouwd in het vroegtijdig signaleren van opkomende trends, nog voordat deze de mainstream bereiken. Gijsbregt is oprichter van De Buik, een culinair mediaplatform, co-host van de podcast Bekt Lekker, auteur van boeken over gastvrijheid en curator van trendtours door Europa en Azië.

Maartje Nelissen

Maartje Nelissen is medeoprichter van The Food Line-up en oprichter van Plant FWD

Als duurzaam voedselstrateeg ontwikkelt Maartje Nelissen baanbrekende voedselconcepten met chefs en lokale helden voor toonaangevende festivals en conferenties zoals DGTL, World Summit AI en The Next Web. Met haar werk helpt ze merken en events om duurzaamheid aantrekkelijk en schaalbaar te maken via menu's, storytelling en strategieën die impact en beleving combineren. 

Thomas van Houten

Thomas van Houten is adviseur bij RVO

Als coördinator van het ontzorgingsprogramma mkb heeft hij ervaring opgedaan met het ondersteunen van kleine ondernemers bij het zetten van een stap richting een toekomstbestendige organisatie. RVO biedt verschillende programma’s en regelingen die jou als ondernemer kunnen helpen. Tijdens het Symposium ‘de Slimme Zaak’ zal Thomas hier meer over vertellen.

Meld je aan

De horeca heeft de toekomst, maar alleen als die ook duurzaam is. Tijdens dit inspirerende programma voor vooruitstrevende horecaondernemers ontdek je hoe slimme, haalbare stappen richting verduurzaming leiden tot meer rendement én een sterkere sector. Van circulaire concepten tot energiebesparing en bewuste keuzes in food: samen maken we zichtbaar hoe je duurzaam onderneemt zonder concessies te doen aan beleving of winst.

Wil je op de hoogte blijven van de symposia en de rest van het programma van Horecava 2026? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Tim van Tiel
Tim van Tiel
Senior Sales Consultant

 

Partner worden?

Sluit jouw bedrijf of instelling aan bij de inhoud van het symposium De Slimme Zaak? Word dan partner! Tijdens dit inhoudelijke evenement kom je in contact met jouw doelgroep, zijn er volop mogelijkheden om te netwerken, ben je zichtbaar in alle communicatie over het evenement en krijg je de mogelijkheid om bezoekers na Horecava een exclusieve beursaanbieding te doen.

Samen verduurzamen? Sluit je aan als partner van het symposium ‘De Slimme Zaak’ en bereik beslissers in de horeca. Check de brochure voor alle mogelijkheden.

➡️ Bekijk de brochure

➡️ Stuur ons een mail