Twentsche Foodhal scoort met QR-bestellen

De Twentsche Foodhal in Enschede biedt een unieke foodbeleving met gerechten uit alle windstreken voor de lokale én internationale gast. Eigenaar Erik Wooldrik liet zich vorige zomer niet uit het veld slaan door de coronacrisis en zette juist in op een flinke terrasuitbreiding. En met succes: de relaxte strandstoelen en knusse zithoeken stroomden snel vol!


“We hadden de terrasvergunning voor bijna 700 m2 al een tijd in bezit, maar tot begin dit jaar hadden we binnen normaal voldoende ruimte voor alle gasten. Door de crisis werd die capaciteit beperkt, en bleek dit hét moment om ons buitenterrein om te toveren tot een Twentsche proeftuin.”

De sfeer, zeker op een mooie zonnige dag, doet niet onder voor de gemiddelde beachclub. Knusse lampjes, live cooking, in het weekend zelfs een DJ voor een muzikale onderstreping van dat echte vakantiegevoel. “Ons terras biedt nu ruimte aan 120 gasten, en is echt ingericht op ontspanning en toegankelijkheid. Genoeg ruimte om je heen hebben is hier een belangrijk onderdeel van. Door het grote terras hebben we ondanks alle beperkingen toch verschillende succesvolle events georganiseerd.”

“Dit maakt het namelijk makkelijker om én veilig afstand te houden én de snelheid van onze service te kunnen bewaken.”

Drankjes met QR bestellen

Om met het uitgebreide oppervlak ook de service verder te stroomlijnen introduceerde Wooldrik booq QR-bestellen voor het bestellen van drankjes. Gasten kunnen via bordjes op tafel een QR-code scannen met hun smartphone, komen dan op een speciale bestelwebsite van de Twentsche Foodhall, kiezen hun bestelling en rekenen direct online af.

“Dit stond al even op de planning, maar hebben we nu vanwege de crisis versneld. Dit maakt het namelijk makkelijker om én veilig afstand te houden én de snelheid van onze service te kunnen bewaken.

Ik ben supertrots op ons team dat dit in twee weken succesvol heeft uitgerold. Gasten vinden het leuk en pakken het snel op. We krijgen complimenten over de snelheid van uitserveren én het behoud van persoonlijke service.

Booq QR-bestellen zorgt niet alleen voor meer gemak en snelheid voor de gast, maar het scheelt ons ook 12,5% aan personeelskosten. Het verlaagt de druk op het team waardoor meer tijd overblijft voor gastvrijheid. We doen al gemiddeld zo’n 25% van de omzet via QR. We kijken nu hoe we dit systeem ook voor onze 8 keukens kunnen inzetten.”

Bekijk de gratis webinar

Wil je meer weten wat online bestelmogelijkheden zoals QR-bestellen jou kunnen opleveren? Bekijk dan de gratis webinar.


Deel dit bericht
Bekijk meer Studenten maken wervingscampagne voor Postillion Hotels
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht