Een beursvloer vol beslissers
De gangpaden waren vol en het was duidelijk te zien dat mensen behoefte hadden elkaar weer fysiek te ontmoeten. Het doel was om tijdens Horecava 2023 60.000 bezoekers te verwelkomen, uiteindelijk bezochten ruim 61.000 horecaprofessionals de beurs. Om de kwaliteit van de bezoekers hoog te houden en de beurservaring voor iedereen, publiek én exposant, zo effectief en aangenaam mogelijk te maken, was het uitnodigingsbeleid voor deze editie aangepast. Er werd gefocust op de doelgroep die het beste aansluit op de wensen en doelen van de Horecava exposant.
En deze strategie bleek succesvol: het percentage (eind)beslissers dat Horecava 2023 heeft bezocht is significant hoger dan in voorgaande jaren. Het percentage beslissers is gestegen met 16% en het aantal niet beslissers is gedaald met 35% ten opzichte van 2020.
Van start-up tot gevestigde namen
De hele horecawereld was weer goed vertegenwoordigd op de beursvloer. “Verschillende branches in verschillende hallen. Heel overzichtelijk en wat was het weer gezellig,” schrijft een bezoeker. Alle exposanten waren deze editie onderverdeeld in de volgende acht thema’s: Food & Wine, Fast Casual, Koude dranken, Warme dranken, Bakkerij & Patisserie, Interieur & Design, Grootkeuken en Tech & Dienstverlening. Het FD schrijft over de exposanten op Horecava: “De sector blijk niet verlegen te zitten om probleemoplossend vermogen, of het nu een energiezuinige frituurpan op infrarood is of het gebruik van halffabricaten”.