TOPPR van de maand april: Kevin Raes

Op het terras van Stadsbrouwerij Maastricht geniet je van het uitzicht over de Maas onder het genot van de heerlijkste bieren. Sinds april is Kevin Raes de bedrijfsleider van dit historische proeflokaal. Hij doet dit met zoveel passie en positieve energie dat hij is uitgeroepen tot TOPPR van de maand april.


Op wat voor manier runt Kevin het bedrijf?

Twee jaar geleden begon Kevin bij Stadsbrouwerij Maastricht als assistent-bedrijfsleider. Sinds 1 april van dit jaar heeft hij er, na het vertrek van de voormalig directeur, een hoop taken bijgekregen. Kevin runt het bedrijf nu samen met zijn vriendin Vida. Kevin houdt ervan om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Zijn werk blijft daardoor interessant en leuk. Dat vindt hij niet alleen belangrijk voor zichzelf, maar ook voor zijn personeel. Hij wil het maximale potentieel uit mensen halen, door te kijken wat voor kwaliteiten ze nog meer hebben. Misschien is iemand in de bediening ook wel handig met het bijhouden van de reserveringen of creatief met sociale media. Hij biedt trainingen aan, zodat zijn medewerkers zich blijven ontwikkelen.

Kevin, TOPPR van de maand april, houdt ervan om gasten een mooie ervaring te bezorgen. Hij luistert goed naar hun wensen en levert graag advies op maat. Daar draait het voor hem om. Daarom zou hij nooit gebruik willen maken van bestellingen aan de hand van een QR-code. Dat is te onpersoonlijk.

Waar is zijn passie voor de horeca ontstaan?

Op veertienjarige leeftijd begon Kevin als afwasser in een pannenkoekenhuis en mocht hij meewerken in de keuken. Hij vond het leuk om te zien hoe een horecagelegenheid werkt. Bij zijn volgende baan, in de bediening van een restaurant, leerde hij alles over het sociale aspect. Zoals deel zijn van een team en het enthousiasme naar de gasten. Dat enthousiasme werkte aanstekelijk. Het werk gaf hem zoveel energie dat hij besloot te gaan studeren aan de middelbare hotelschool aan De Rooi Pannen. Door de jaren heen ontdekte Kevin dat het in de horeca niet altijd gemakkelijk is om voldoende aandacht te hebben voor de gast. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van personeelstekort, dan schiet dat er soms een beetje bij in.

Kevin zoekt naar manieren waarop het personeel efficiënt het werk kan doen, zonder meteen een grote investering te hoeven doen. Een hoger loon is meestal een korte motivator. Wat beter werkt is toch een extra medewerker aannemen, waardoor er meer rust en ruimte ontstaat om het werk op een prettige manier uit te voeren. Die extra medewerker verdient zich vervolgens terug, doordat er meer tijd komt voor gastvrijheid naar de gast. Hoe mooier de ervaring voor de gast, hoe succesvoller het bedrijf.

“Hoe mooier de ervaring voor de gast, hoe succesvoller het bedrijf.” – TOPPR van de maand april: Kevin Raes

Wat voor TIP heeft Kevin voor mensen die in de horeca werken?

“Enthousiast personeel zorgt voor een gezond en sterk bedrijf, want de horeca wordt gemaakt door mensen. Op het moment dat ze zich niet meer uitgedaagd voelen en het werk niet meer leuk vinden, gaan ze een andere baan zoeken, dus investeer in je personeel”, zegt Kevin. Daarnaast tipt hij dat het personeel zich goed moet kunnen inleven in de gast. “Geef gasten de service, zoals je die zelf zou willen krijgen.” Dit allemaal bij elkaar maakt Kevin tot TOPPR van de maand april.

TOPPR's 2023

TOPPR’s van 2023

In januari, februari en maart werden ook al TOPPR’s in het zonnetje gezet. Lees meer over Rick Gresnight, Jennifer van Kouwen en Max ten Kate.

Ook een TOPPR nomineren?

Wil jij een horeca TOPPR in het zonnetje zetten? Meld deze persoon aan via de website van TIPPR en wie weet wordt hij of zij de volgende TOPPR.


Deel dit bericht
Bekijk meer Regels en Wetten – regels in de keuken
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met artikelen, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!