De horeca heeft het moeilijk. Tijdens de coronacrisis hebben veel horecamedewerkers een andere baan gevonden en zij komen niet zo maar meer terug nu er weer vacatures zijn. Social Media is een middel waarmee horecaondernemers op zoek gaan naar personeel. Op Horecava.nl pikken we de beste social posts eruit om jou te inspireren.
Restaurant Westkop in Rotterdam heeft een probleem, één van hun pizzabakkers heeft ontslag genomen en er is nog geen vervanging. In plaats van een stockfoto met de standaardtekst: “Vacature, pizzabakker gezocht”, of erger “pizzaheld gezocht” te plaatsen op instagram heeft Westkop het heel anders aangepakt.
Westkop heeft storytelling toegepast en wel op een heel persoonlijke manier. Er wordt heel kort verteld wie Frenkie is, waarom hij gemist gaat worden en wanneer zijn laatste dag is. De vacature is ondergeschikt gemaakt aan het verlies van Frenkie, het staat in de ps.
De persoonlijke aanpak werkt. Waar de normale vacaturepost een paar likes van het eigen personeel oplevert, krijgt deze post zesenvijftig likes en tien reacties.
Heb jij ook een succesvolle social post gedaan om personeel te werven? Laat het mij weten, dan behandelen we jouw post op horecava.nl.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!