Veelgestelde vragen van exposanten

Met deze veelgestelde vragen van exposanten hopen wij zoveel mogelijk antwoord te geven op je vragen. Mocht je vraag er toch niet tussen zitten, neem dan contact op met ons team. Heb je een vraag over het bezoeken van Horecava, kijk dan naar de veelgestelde vragen voor bezoekers. Bekijk ook de belangrijke informatie voor standbouwers.

Vragen over Horecava

Wanneer vindt de eerstvolgende Horecava plaats?

Vakbeurs Horecava vindt plaats van 8 t/m 11 januari 2024.

Waar vindt Horecava plaats?
Horecava 2024 vindt plaats in RAI Amsterdam.
Het adres van RAI Amsterdam: Europaplein 24 | 1078 GZ Amsterdam | Nederland
Wat is het adres van RAI Amsterdam?
Het adres van RAI Amsterdam: Europaplein 24 | 1078 GZ Amsterdam | Nederland
Wat zijn de openingstijden?

De openingstijden tijdens Horecava 2024:

Maandag 9 januari: 10:00 tot 18:00.
Dinsdag 10 januari: 10:00 tot 18:00.
Woensdag 11 januari: 10:00 tot 18:00.
Donderdag 12 januari: 10:00 tot 18:00.

Voor exposanten is het gebouw, tijdens de beursperiode, toegankelijk van 2 uur vóór aanvang opening beurs tot 2 uur na sluitingstijd op vertoon van het exposantenpolsbandje.

Mogen kinderen mee naar Horecava?

De minimum leeftijd is 18 jaar. Ook kinderen en baby’s onder begeleiding zijn NIET toegestaan.

Heb je vragen over op- en afbouwtijden, het aanvragen van op- en afbouw badges, het kopen van uitnodigingskaarten, polsbandjes en het bestellen van alle benodigdheden voor je stand (stroom, water en internet)? In het Exposanten Portaal vind je alle benodigde informatie. Hiermee maak je jouw beursdeelname nog succesvoller!

Direct naar het Exposanten Portaal

Contactformulier


Vragen over deelname mogelijkheden

Wat zijn de deelname mogelijkheden voor Horecava?

We hebben verschillende thema’s en concepten die aansluiten bij de doelgroep. Hierin kan je een stand afnemen en / of gebruik maken van extra promotie mogelijkheden. De verschillende thema’s bekijk je hier.

Wat zijn de deelname tarieven voor Horecava 2024?

Rebook tarief (geldig t/m 31 januari 2023) – € 177,- per m2

Early Bird tarief (geldig t/m 25 mei 2022) – € 184,- per m2

Regulier tarief (geldig na 25 mei 2022) – € 196,- per m2

+

Eenmalige inschrijfkosten van € 495,-.

Zijn er extra promotiemogelijkheden?

Ja, er zijn extra promotie mogelijkheden. We bieden standaard mogelijkheden en we kunnen samen met jou op maat een pakket maken zodat je het meeste uit jouw beurs haalt. Bekijk de offline media solutions (zowel indoor als outdoor) en online media solutions, of neem direct persoonlijk contact met ons op.

Zijn er online promotiemogelijkheden?

Ja, er zijn extra online promotie mogelijkheden. We bieden standaard mogelijkheden en we kunnen samen met jou op maat een pakket maken zodat je het meeste uit jouw beurs haalt. Bekijk de online media solutions, of neem direct persoonlijk contact met ons op.

Hoe pas ik mijn pagina in de exposantenlijst aan?

Dit kan in het Exposanten Portaal. Ga onder ‘uw deelname’ naar ‘Company Profile’. De gegevens die je invult onder ‘uw gegevens’ worden binnen 24 uur zichtbaar in de exposantenlijst.

Hoe regel ik transport of logistieke zaken rondom mijn deelname?

Voor alle transport- of logistieke zaken kun je contact opnemen met DB Schencker Logistics Netherlands via telefoonnummer +31 20 549 2790 of email: fairs.amsterdam@dbschenker.com

Waar vind je gratis uitnodigingen voor jouw zakenrelaties?

In onderstaande video vind je alle informatie over de digitale uitnodigingen voor jouw zakenrelaties.

Vragen over op- en afbouw

Vanaf wanneer mogen we opbouwen?

De opbouw voor Horecava 2023 begint op woensdag 4 januari om 08:00. Van 4 januari t/m 6 januari is het mogelijk om op te bouwen tussen 08:00 en 22:00. Op 7 januari kan er opgebouwd worden tussen 08:00 en 18:00 en op 8 januari van 08:00 tot 17:00.

Vergeet niet vooraf een tijdslot te reserveren voor het laden en lossen van vrachtleveringen. Dit kan je doen via deze link.

Heb je standbouw afgenomen via Horecava? Dan kan je jouw stand inrichten op 8 januari tussen 08:00 en 17:00.

Waar kan ik een tijdslot voor laden en lossen reserveren?

Een tijdslot reserveren voor het laden en lossen van vrachtverkeer kan via deze link. Bekijk ook het verkeersreglement op de pagina belangrijke informatie voor standbouwers.

Moet ik me registreren voor opbouw?

Ja, het is verplicht om al je standpersoneel, standbouwers en leveranciers te registreren voor een opbouw-/demontage badge om toegang te verkrijgen tot de hallen.

Hoe werkt het?

  • Registreer al je opbouw- en demontage personeel via deze link
  • Elke geregistreerde persoon ontvangt een ophaalbericht
  • Met een print van dit ophaalbericht of met de barcode op de telefoon kan de opbouw- en demontagebadge opgehaald worden bij de entrees

Let op!
Registratie ter plaatse is ook mogelijk, maar kan wachttijden met zich meebrengen.

Welke bewijzen heb ik nodig voor toegang tijdens de opbouw/afbouw periode en de beurs?

In onderstaande video vind je alle informatie over het toegangsbeleid van de beurs.

Is er Piccolo service beschikbaar?

Ja, tijdens de opbouw op vrijdag 6 januari is tussen 08:00 uur tot 16:00 uur Piccolo service beschikbaar voor het vervoeren van goederen naar de stand. De service is beschikbaar bij de kassahal van de P4 garage en het P10 werkterras. Ook tijdens de afbouw op donderdag 12 januari tussen 18:00 uur en 20:00 uur is de Piccolo service beschikbaar vanuit dezelfde locaties.

Let op: voor correcte toegang en gebruik van de Piccolo service vanaf P10 zijn twee personen per voertuig noodzakelijk: 1 persoon loopt mee met de piccolo naar de stand, terwijl de bestuurder de auto parkeert in de garage.

Is er tijdens de op- en afbouw stroom?

Ja, stroom is beschikbaar tijdens de op- en afbouw als je dit van tevoren besteld is in de webshop.

Is er catering tijdens de opbouw?

Ja, tijdens de opbouw zijn er diverse cateringplekken open. Details hierover vind je tijdens op- en afbouw op de RAI Live schermen.

Kan ik parkeren op het dek, tijdens beurs en op- en afbouw?

Dit kun je voorafgaand aan de beurs aanvragen. Stuur hiervoor een mail naar Exhibitor Services via exhibitorservices@rai.nl.

Vanaf wanneer mogen we afbouwen?

Het afbouwen van jouw stand is mogelijk op donderdag 12 januari van 19:30 tot 22:00, op vrijdag 13 januari van 08:00 tot 22:00 en op zaterdag 14 januari van 08:00 tot 17:00.

De afbouw van uniforme stands is afbouw mogelijk op donderdag 12 januari van 19:30 tot 22:00.

Vragen over Bereikbaarheid

Hoe bereik ik de RAI per trein?

NS-Station RAI Amsterdam ligt op slechts 300 meter van de RAI en heeft regelmatige verbindingen naar Schiphol, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en het internationale spoornetwerk. Metrolijn 52 en tramlijn 4 stoppen beide voor de deur van de RAI.

Hoe kom ik met het openbaar vervoer bij RAI Amsterdam?

Per metro en bus
Iedere 6 minuten rijdt metro 52 vanuit het centrum van Amsterdam (Amsterdam CS) richting Zuid, voor RAI Amsterdam stap je uit bij halte Europaplein. Metrolijn 52 stopt voor de deur en vormt een ideale verbinding met Amstelveen stadshart en Amsterdam Centraal. Vanaf NS-station Amsterdam Amstel is de RAI het best te bereiken met metro 51 of bus 65 richting KNSM eiland (halte Scheldeplein). Metro 51 heeft tevens een verbinding met Amsterdam Centraal Station. Vanaf Amsterdam Sloterdijk is de RAI het best te bereiken met metro 50 richting Gein (halte station Amsterdam RAI).

Per trein
NS-station RAI ligt op 300 meter van de RAI en heeft regelmatig verbinding met station Amsterdam-Duivendrecht, station Amsterdam-Amstel en station Schiphol, die zijn aangesloten op het internationale intercitynet. Meer informatie via de NS Reisplanner.

Per vliegtuig
Met de auto, trein, taxi of bus is het 15 minuten reizen van Schiphol Airport naar RAI Amsterdam. Op Schiphol.nl staat een overzicht van actuele vluchtinformatie, aansluitend vervoer naar de RAI en zakelijke faciliteiten op de luchthaven.

Hoe bereik ik RAI Amsterdam met de auto?

RAI Amsterdam ligt aan de ringweg A10 (Afslag S109 RAI). Direct bij het naderen van Amsterdam via de autosnelweg A1 (Amersfoort/ Amsterdam), A2 (Utrecht/Amsterdam) of A4 (Den Haag/ Amsterdam) wordt de RAI aangegeven op de ANWB-borden. RAI Amsterdam ligt direct aan de ringweg (afslag 9). Vanaf de afslag is de route naar de RAI parkeergarages aangegeven.

Met navigatiesystemen kunt u navigeren naar: Europaplein 24, 1078 GZ Amsterdam. De ‘P-RAI’ borden zijn echter leidend.

Welk adres kan ik gebruiken voor mijn navigatie?

Europaplein 24, 1078 GZ Amsterdam.

Wat is de reistijd van RAI Amsterdam naar het stadscentrum?

Per auto/taxi: ± 10 minuten (kan langer duren tijdens de spits). Per metro: ± 6 minuten vanaf halte Europaplein (direct voor de deur).

Wat is de prijs van een taxi vanaf RAI Amsterdam?

Naar het stadscentrum: ± € 18,00. Naar het Centraal Station: ± € 22,00

Horecava vlaggen

Operationele vragen

Waar vind ik mijn inloggegevens voor het exposantenportaal?

Na inschrijving als exposant heb je een e-mail gekregen met daarin jouw inloggegevens voor het Exposanten Portaal. Klik hier om direct in te loggen.

Hoe zit het met stroom, water en internetaansluitingen?

Voor vragen over facilitaire benodigdheden, zoals stroom, water en internet stuur een mail naar Exhibitor Services via exhibitorservices@rai.nl.

Tot wanneer kan ik bestellen in de webshop?

Zorg dat je vóór 1 december jouw voorzieningen hebt besteld. Op 1 december sluit de webshop.

Kan ik een extra account voor de webshop aanvragen?

Ja, dat kan! Wil je een extra account stuur dan een mail naar exhibitorservices@rai.nl.

Hoeveel personeel mag ik op de stand hebben?

Als exposant ontvang je een aantal gratis polsbandjes voor je standpersoneel. Dit wordt berekend op basis van het aantal vierkante meters van jouw stand. Indien het aantal niet voldoet, kan je extra polsbandjes aanvragen in de webshop.

Is er vriesruimte beschikbaar?

Nee, er is geen centrale vriesruimte beschikbaar. Je kunt wel een vrieskast aanschaffen via de webshop die vervolgens geplaatst wordt op je eigen stand.

Hoe gaat het met parkeren bij Horecava?

In de webshop van Horecava kunnen exposanten vooraf parkeertickets bestellen. Uiteraard is het ook gewoon mogelijk om via de betaalautomaten bij de parkeergarages voor het uitrijden te betalen.

Waar vind ik mijn digitale uitnodigingskaarten?

Bij beursdeelname kunnen een aantal gratis uitnodigingscodes horen. Met deze codes kun je jouw relaties uitnodigen om gratis naar Horecava te komen. Mochten dit niet genoeg codes zijn, dan is er de mogelijkheid om extra uitnodigingscode te kopen.

Hoe werkt het?

1. Ga naar het EP en klik onder ‘Promotie’ op ‘Digitale uitnodigingen’
2. Klik op de rode knop ‘Registratie en monitoring module’. Je komt nu terecht in ‘Visit Connect’.
3. Klik in Visit Connect in de linker navigatiebalk op de knop ‘Gasten’.
4. Klik in de horizontale knoppenbalk bovenaan de pagina op de knop ‘Action codes’.
5. Klik op het groene pijltje voor de tekst ‘Gratis genodigden’. Je ziet nu de lijst met codes waarmee jouw genodigden een gratis ticket voor Horecava kunnen ophalen. Deze code kan jouw genodigde invullen op deze registratiepagina.

Bekijk ook de instructievideo dat duidelijk uitlegt hoe jij de uitnodigingscodes voor genodigden kunt ophalen en gebruiken.

Welke bewijzen heb ik nodig voor toegang tijdens de opbouw/afbouw periode en de beurs?

In onderstaande video vind je alle informatie over het toegangsbeleid van de beurs.

Heb ik ook nachtstroom?

Nachtstroom zit niet automatisch bij je deelname, maar dit kun je aanschaffen via de webshop. Na 1 december kun je nachtstroom bestellen door een mail te sturen naar Exhibitor Services via exhibitorservices@rai.nl.

Waar en wanneer haal ik polsbandjes op?

Vanaf de eerste opbouwdag, liggen de polsbandjes klaar bij de exposantenbalies in Entree K en C van RAI Amsterdam.

De polsbandjes worden eenmalig en alléén meegegeven op vertoon van legitimatie én een visitekaartje van het bedrijf.

Tot hoe laat mag ik op mijn stand aanwezig zijn?

Voor exposanten is het gebouw, tijdens de beursperiode, toegankelijk van 2 uur vóór aanvang opening beurs tot 2 uur na sluitingstijd op vertoon van het exposantenpolsbandje.

Mag ik een borrel geven op de stand?

Ja, dat mag. Het is wel verplicht om de borrel aan te melden via dit formulier.

Staat jouw vraag hier niet bij?

Neem dan direct contact op met onze Sales Consultants. Zij helpen je graag verder.

Johan Drent Senior Sales Consultant
Noortje Slootweg Sales Consultant
Andy van Zuidam Sales Consultant
Joey Staats Sales Consultant
Jeroen Dam Sales Executive
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met artikelen, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!