Een tijd waarin smartphones een belangrijk onderdeel van het leven zijn. Ondanks dat batterijen efficiënter worden zullen smartphones in de toekomst altijd hetzelfde probleem kennen; een accu moet altijd opgeladen worden, en redt het lang niet altijd tot het einde van dag.
Horecaondernemers beconcurreren elkaar met vlijt en zonder het volgen van trends lijkt succes onhaalbaar. Dit leidt tot een meer urgente drang naar het bieden van goede, persoonlijke service en sterke, hoogstaande producten. Deze twee trends gecombineerd heeft geleid tot het product en de service aangeboden door VOLT; het georganiseerd aanbieden van mobiele oplaadapparatuur aan gasten, medewerkers of vrienden/familie. Inclusief het gebruik hiervan voor marketing doeleinden d.m.v. gepersonaliseerde printing. Een oplossing die verlossing biedt voor ondernemer én eindgebruiker.
Stelt u zich het volgende voor: Een ‘stroomzoekende’ gast ploft neer op het terras en vraagt de serveerster of het mogelijk is om zijn of haar telefoon ergens op te laden. Hij/zij verwacht dat het hoogstwaarschijnlijk ‘opladen achter de bar’ wordt en misschien zelfs een oplaadkast. Beide opties betekent; telefoon kwijt… Geen instagram of snapchat om zijn/haar ervaringen te delen.. Totdat de serveerster zegt: “Ik heb voor jou (en voor ons) de perfecte oplossing!!” 5 tellen later presenteert ze de gast de VOLT Powerbank. Gast: “Wow.. Wat een service!!”
De service die geboden wordt door een horecazaak of recreatieve plaats zal voornamelijk op een borg-leen constructie berusten. Gasten lenen tijdens het verblijf de powerbank tegen een (fictieve/fysieke) betaling van borg en krijgen dit terug wanneer de powerbank weer wordt ingeleverd. Er kan bij de barman/bedieningsmedewerker een VOLT powerbank besteld worden met hetzelfde gemak als dat een gast een consumptie besteld. Mocht er geen mogelijkheid zijn een rekening te openen is het mogelijk dat de gast als borg zijn rijbewijs of creditcard afstaat.
Voor de ondernemer, de verantwoordelijkheid over het beheer van de smartphone is in handen van de eigenaar van de smartphone. Verder vormt het concept een manier voor de ondernemer om persoonsgerichte service te bieden, wat ten goede komt van het gevoel van gastvrijheid en appreciatie van de horecagelegenheid. Daarnaast kunnen de powerbanks geprint worden naar de wensen van de ondernemer en daardoor als marketingtool van waarde zijn.
Voor de consument; het belangrijkste voordeel is dat de smartphone in eigen beheer is. Hierdoor blijft de consument bereikbaar en kan de smartphone continu gebruikt worden. Daarnaast kan het laadproces gemonitord worden en kan de consument acteren wanneer het niet werkt zoals het hoort. Verder is er geen angst meer voor het feit dat de smartphone beschadigd of kwijtraakt. Ook is er de wetenschap van het aanwezig zijn van een powerbank in een horecagelegenheid reden voor de consument om eigen laadmateriaal thuis te laten.
jesse@voltproducts.nl
https://www.voltproducts.nl/
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!