Horecava schuift door naar het voorjaar

Unilever OOH

OLA & Lipton trends van 2021


Met OLA & Lipton laten wij u zien hoe u maximaal kan profiteren van de trends!

OLA

De eerste zonnestralen zijn weer in aantocht en de zomer doet langzaamaan zijn intrede. Dit zijn de ijstrends & tips van 2021. Zorg jij voor een succesvolle opening van het ijsseizoen?

TREND: Veiligheid
Hygiëne is een grotere rol gaan spelen tijdens de corona crisis. De consument voelt zich veiliger bij verpakt ijs dat ze kennen. Met impulse producten, gaat 70% van de consument voor A merken vanwege vertrouwen in voedselveiligheid. De Raket, de Magnum Almond en de Cornetto Classico zijn de populairste ijsjes van Nederland, leveren de meeste omzet op EN zijn ook nog eens verpakt!

TREND: Bewuste keuze
IJs eten draait om genieten, maar het hoeft niet altijd onverantwoord te zijn. De consument is zich steeds meer bewust van gezond eten en legt hier ook meer de focus op. Wist je dat de Solero handijsjes voor 65% uit fruit bestaan en laag in calorieën zijn? Verkrijgbaar in de smaken Mango en Red Fruit. Ook de Raket als de Festini peer passen binnen deze trend en zijn ook laag in calorieën.
Tip: Help je gasten een goede keuze te maken door op de menukaart aanvullende informatie te geven zoals bijvoorbeeld keurmerken en het aantal calorieën.

TREND: Ben & Jerry’s & Delivery
Ben & Jerry’s Cookie Dough is het meest verkopende ijsje op online delivery. Zo’n 41 procent van de Nederlandse consumenten laat minstens een keer per maand een maaltijd bezorgen. Uit cijfers blijkt dat Ben & Jerry’s onder het gehele ijs assortiment het meest verkocht wordt een daarbij zorgt voor een hoge omzet! Consumenten zullen eerder voor kiezen om na hun avondeten zichzelf te verwennen en een dessert aan de bestelling toe te voegen wanneer dit zichtbaar aangeboden wordt.
Tip: Ben en Jerry’s heb je binnen enkele seconden klaargezet en blijft 30 minuten goed in de delivery tas.

TREND: Waarde voor je geld
Ter gevolg van COVID – 19 zijn consumenten prijsgevoeliger. Gelukkig biedt OLA de lekkerste ijsjes voor een aantrekkelijke prijs. Wist je dat de Raket, de Festini peer, de Split en de nieuwe Twister Peek-a-Blue een verkoop adviesprijs hebben van 1 euro of zelfs minder! Het is dan ook zeer raadzaam een assortiment te creëren dat ook beschikt over betaalbare ijsjes.
Tip: stel nu gratis jouw ijskaart samen om zichtbaar te maken welke ijsjes jij in huis hebt! Ga naar mijnolaijskaart.nl

TREND: Beter voor mij & planeet
In 2020 was er een forse groei in vegetariërs en veganisten te zien. Zo’n 170.000 Nederlanders noemt zich veganist, dat betekent dat zo’n 1% van Nederland alleen plantaardige producten eet. Gelukkig groeit het assortiment vegan ijsjes net zo hard. Wist je dat Magnum in 2019 de Magnum Vegan Award heeft gewonnen voor beste vegan product voor Magnum Vegan Almond?
Tip: communiceer duidelijk naar je gasten Daar zijn we toch wel een beetje trots op! Steeds meer mensen kiezen voor vegan producten en het uitbreiden van het assortiment met deze producten is dan ook zeer raadzaam. Gelukkig beschikken Magnum en Ben & Jerry’s ook over een vegan assortiment!
Tip: communiceer duidelijk naar je gasten over je vegan aanbod, dat kan zomaar voor extra gasten zorgen deze zomer.

Bestel voor 4 April en profiteer van de 14+4, 9+2 of 5+1 aanbiedingen.

Check jouw unieke schapadvies op basis van jouw vriezer, de beste verkopende ijsjes en de nieuwste ijsjes voor komend seizoen op https://www.unileverpartners.nl/

Lipton ice tea

Lipton is met Lipton Ice Tea marktleider op het gebied van ijsthee. Het is smaakvoller dan water, heeft minder suiker dan andere frisdranken en is verfrissender dan fruitsap. De ideale combinatie van verantwoordelijk en lekker. Lipton Ice Tea is verkrijgbaar in verschillende smaken en varianten om zo de behoefte van elke consument te voldoen.

TREND: Bewuste keuze
Lipton Ice Tea is de frisdrank voor als je alles uit je dag wilt halen op een verantwoordelijke manier. Al meer dan 25 jaar zorgt Lipton Ice Tea voor verfrissing op de meest gezellige plekken van Nederland. Lipton beschikt over een ambitieuze en consistente suikerreductie binnen het totale Lipton portfolio. In 2019 is het suiker niveau van Lipton Ice Tea Sparkling al verlaagd naar 3,5 gram suiker per 100ml. In 2021 gaat Lipton nog een stapje verder en zal het suiker niveau van Lipton Ice Tea Green gereduceerd zijn naar 2,5 gram suiker per 100ml.

TREND: Duurzaam 
Vanaf 2020 zijn alle flessen van Lipton gemaakt van 100% gerecycled plastic en volledig recyclebaar! Door gebruik te maken van gerecycled materiaal (RPET), zorgt Lipton ervoor dat er geen nieuw plastic in de wereld bijkomt. Bovendien vermindert het de CO2 uitstoot met meer dan 40%. En door de flesjes recyclebaar te maken, eindigen lege flesjes niet meer als afval maar als grondstof voor nieuwe flesjes. Lipton gebruikt 100% Rainforest Alliance gecertificeerde thee. Dit houdt in dat alle thee die zij gebruiken, afkomstig is van theeplantages waar wordt gewerkt met oog voor mensen en milieu. Dit zorgt ervoor dat Lipton Ice Tea je de verfrissing geeft die je wilt, terwijl het ook nog laag in calorieën is.

TREND: Delivery
Een meal deal zorgt voor gemak en minder moeite bij het beslis moment van de consument. Daarnaast wordt er 7% meer drank verkocht wanneer je de maaltijd combineert met een drankje. Ook heb je 11% meer aankoopkans wanneer bundels worden aangeboden. Uit onderzoek blijkt dat Lipton het goed doet vergeleken met de concurrenten wanneer het om Ice Tea gaat! De consument is bereid om meer te betalen omdat Lipton het favoriete merk is. Het is een merk dat ze vertrouwen en een merk van Kwaliteit. Een drankje dat een ultiem verfrissend gevoel geeft met een lekkere smaak.

TREND: Non alcoholische dranken
Ook met deze trend gaat Lipten mee want met trots lanceert Lipton in 2021 de perfecte mocktail in a bottle: Lipton SPARKED! Een heerlijk verfrissende mocktail met mint smaak en een lichte bubbel. Lipton Sparked is laag in suikers en calorieën en heeft een lichte afdronk. Verkrijgbaar vanaf week 14

Bestel direct en profiteer nu van de 3+1 aanbieding!

Neem contact op met jouw jouw rayonmanager of met de verkoopbinnendienst van Lipton.
E-mail: verkoop.binnendienst@unilever.com of op telefoonnummer: 010–439 47 86

 


Log in om snel en direct een persoonlijk bericht te kunnen sturen naar deze leverancier.
Neem contact op met Unilever OOH

Berichten van Unilever OOH

Deel je ervaring Doe mee

Door: Horecava van RAI Amsterdam in Amsterdam

Mooi bedrijf! Heb jij als horeca professional ook ervaring met deze leverancier? Laat dan hier je persoonlijke reactie achter zodat we alle ervaringen kunnen verzamelen en delen!

10/10

Deel je ervaring over deze leverancier

Log in om een reactie achter te laten


Inloggen
Account aanmaken
Deel dit bericht
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!