Unilever OOH


Met OLA & Lipton laten wij u zien hoe u maximaal kan profiteren van de trends!

OLA

Wist je dat je tot 3x meer kan verdienen als je al in de eerste maanden van het jaar je ijs bestelt? Dit blijkt uit onderzoekcijfers van onze Early Bird campagne in 2021. Ook dit jaar willen we daarom goed van start gaan met een unieke 13+3+2 beursaanbieding en ontvang je onze nieuwste ijsjes gratis.

Dit zijn de ijstrends & tips voor 2023. Zorg jij voor een succesvolle opening van het ijsseizoen?

TREND: Gezonder – focus op milieu & gezondheid
IJs eten draait om genieten, maar het hoeft niet altijd onverantwoord te zijn. De consument is zich steeds meer bewust van gezond eten en legt hier ook meer de focus op. Zo zijn bijvoorbeeld de Raket en de Festini ook laag in calorieën.

Milieu speelt ook een belangrijke rol. Zo heeft Magnum ook een vegan variant. Maar heeft ook een programma, AWA by Magnum, dat zich inzet om vrouwen van cacaoteeltgemeenschappen social en economisch sterker te maken.

Ook Ben & Jerry’s heeft hier veel aandacht voor. Zo heeft Ben & Jerry’s een samenwerking met Tony’s Chocolonely waarin gefocust wordt op de ‘open chain’.

TREND: Online
Online bestelen gaat over gemak. Het ultieme ‘bank-moment’ wordt gecreëerd met een Ben & Jerry’s en Magnum pint voor thuis. Consumenten zullen eerder voor kiezen om na hun avondeten zichzelf te verwennen en een dessert aan de bestelling toe te voegen wanneer dit zichtbaar aangeboden wordt. Dit jaar ook allerlei nieuwe smaken in pints. Zo lanceert Magnum de Magnum Double Starchaser & Sunlover en heeft Ben & Jerry’s nieuwe sundaes toegevoegd zoals de Dulce de-lish, Choco-lotta cheesecake en de vegan Caramel Café.
Tip: Ben en Jerry’s heb je binnen enkele seconden klaargezet en blijft 30 minuten goed in de delivery tas.

TREND: waardecreatie & betaalbare luxe
Door de inflatie kunnen sommige consumenten prijsgevoeliger worden. Wist je dat de nieuwe X-pop, Watermelon, Festini peer en Raket een verkoop adviesprijs hebben van 1 euro? Het is dan ook zeer raadzaam een assortiment te creëren dat ook beschikt over betaalbare ijsjes.
Tip: stel nu gratis jouw ijskaart samen om zichtbaar te maken welke ijsjes jij in huis hebt! OLA ijskaart – personaliseer zelf! | Unilever Partners

TREND: onderweg
Steeds meer consument kiezen voor gemak en kopen iets onderweg. Uiteraard is het OLA handijs hier perfect geschikt voor. Ook Ben & Jerry’s sprint in op deze trend door een nieuwe Peace Pop te introducuren: de Ben & Jerry’s Peace Pop Salted Caramel Brownie. Ideaal om onderweg te eten.

Bestel voor voor 31 januari en start nu extra voordelig jouw OLA ijsseizoen met de 13+3+2 actie.

LIPTON

TREND: bewuste keuze
Lipton Ice Tea is de frisdrank voor als je alles uit je dag wilt halen op een verantwoordelijke manier. Al meer dan 25 jaar zorgt Lipton Ice Tea voor verfrissing op de meest gezellige plekken van Nederland.
Lipton Ice Tea beschikt over een ambitieuze en consistente suikerreductie binnen haar totale. In 2019 is het suiker niveau van Lipton Ice Tea Sparkling al verlaagd naar 3,5 gram suiker per 100ml. In 2022 ging zij nog een stapje verder en is het suiker niveau van Lipton Ice Tea Green gereduceerd naar 2,5 gram suiker per 100ml. En in 2022 lanceert Lipton Ice Tea een volledig suikervrije range; Lipton Ice Tea Zero.
Lipton ice Tea Green Zero, o.a. verkrijgbaar in horecafles, is de perfecte keuze voor de consument die op zoek is naar een heerlijke suikervrije verfrissing op het terras. Zo is bekend dat 15% van de consumenten alleen maar zero sugar-frisdranken drinkt. Daarnaast heeft Lipton Ice Tea gezien dat bestaande Lipton-fans 33% meer ijsthee drinken sinds de introductie van de Zero-range.

Bestel direct en profiteer nu van de 1+1 aanbieding op Lipton Ice Tea Green Zero 20cl!

TREND: Duurzaam
Uiteraard focust Lipton Ice Tea op duurzaamheid. Sinds 2020 zijn alle flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic en zijn deze volledig recyclebaar! Door gebruik te maken van gerecycled materiaal (RPET), zorgt Lipton Ice Tea ervoor dat er geen nieuw plastic in de wereld terecht komt. Bovendien vermindert het de CO2 uitstoot met meer dan 40%. En door de flesjes recyclebaar te maken, eindigen lege flesjes niet meer als afval, maar als grondstof voor nieuwe flesjes.
Verder gebruikt Lipton Ice Tea 100% Rainforest Alliance gecertificeerde thee. Dit houdt in dat alle thee die wordt gebruikt, afkomstig is van theeplantages waar wordt gewerkt met oog voor mensen en milieu. Dit zorgt ervoor dat Lipton Ice Tea je de verfrissing geeft die je wilt, terwijl het ook nog laag in calorieën is.

TREND: online en Gemak
Binnen de ‘gemaksgeneraties’, ook wel Millennials (1980-1995) en Generatie Z (1996-2012), is gemak een belangrijk aankoopmotief. Ze hebben veel vaker geen zin om te koken, geen tijd om te koken en zijn veel minder gewend om te plannen. Ze snacken veel, eten vaak buiten de deur en maken maar al te graag gebruik van bestelmogelijkheden.
Een meal deal zorgt voor gemak en minder moeite bij het beslis moment. Daarnaast is gebleken dat er 7% meer drank wordt verkocht wanneer je een maaltijd combineert met een drankje. Ook heb je 11% meer aankoopkans wanneer Meal Deals worden aangeboden.

Hoe speelt Lipton Ice Tea hier op in? Op Unileverbeeldbank.nl vind je de Meal Deal Portal. Hierop kan je in een aantal stappen je eigen Meal Deal samenstellen. Selecteer het gewenste item inclusief de gewenste aantallen, druk op ‘bestellen’ en binnen 10 werkdagen heb jij jouw Meal Deal POS al binnen!

 

Contactinformatie




verkoop.binnendienst@unilever.com
https://www.unileverpartners.nl/


Neem contact op met Unilever OOH

Berichten van Unilever OOH
Deel dit bericht
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met artikelen, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!