Umami B.V.


Geschiedenis

Umami is oorspronkelijk een Japans woord dat “heerlijk” of “hartig” betekent. Jarenlang zijn alleen bitter, zoet, zout en zuur als primaire smaken beschouwd die kunnen worden waargenomen door onze smaakzintuigen. Professor Kikunae Ikeda ontdekte dat onze smaakpapillen nog een andere smaak kunnen onderscheiden. Hij noemde deze vijfde smaak “Umami”. Een andere belangrijke reden om Umami als vijfde smaak te beschouwen is dat het niet te produceren is door het combineren van de vier bestaande primaire smaken. Vanaf 1985 is Umami als vijfde smaak wetenschappelijk erkend.

Smaak

Momenteel wordt de wereld overspoeld met een grote diversiteit aan soja sauzen. Vaak wordt dit voornamelijk gecombineerd met sushi en sashimi. De smaak wordt als zout tot zeer zout ervaren. Umami sojasaus heeft een unieke smaak die niet op de markt verkrijgbaar is en volgens eigen receptuur wordt geproduceerd. Het versterkt en intensiveert de smaak van het gerecht waarmee het wordt gecombineerd zonder haar identiteit te verliezen. Het is te vergelijken met zeer goede rode wijn met een mooie lange diepe afdronk en verrassende bite. De saus is dikker zodat het marineren eenvoudig en snel gaat. Daarom is Umami sojasaus uitermate geschikt voor het toepassen in visgerechten aangezien het belangrijk is om de specifieke smaak te behouden.


Log in om een berichtje te sturen naar deze leverancier.
Neem contact op met Umami B.V.

Deel dit bericht
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!