Ptthee


Met elke kop thee die jij drinkt, kiezen voor hoe de wereld er uit moet zien

Wie de kruidenthee van ptthee drinkt draagt direct bij aan herstel van het Nederlands landschap. Hoe meer mensen kiezen voor ptthee, hoe meer bloemen en kruiden wij kunnen inzaaien. Dat is goed voor de biodiversiteit.

Hoe het is begonnen

Geïnspireerd op de visie van Commonland zijn wij, Daan van Diepen en Matthijs Westerwoudt, op zoek gegaan naar manieren om Nederlandse biodiversiteit te stimuleren. ptthee is het resultaat. We willen jou laten zien dat een kwaliteitsproduct en natuurherstel goed samengaan. We zijn ervan overtuigd dat we naar een economie toe moeten waar “herstel” centraal staat. Daar wordt de aarde beter van. Nu zijn we de aarde nog steeds aan het uitputten.

Waarom komt alle kruidenthee uit het buitenland?

We waren verbaasd hoe weinig kruidenthee in Nederland wordt gemaakt. Bijna alle kruidenthee komt uit het buitenland. Hoe kan dat? De meeste kruidenthee die wij drinken kan je gewoon in Nederland laten groeien. Dus waarom niet in Nederland hier mee aan de slag? Dat scheelt vele kilometers transport, is goed voor onze Nederlandse natuur en levert heerlijke thee op. Win-win-win!

Samen met Wij.land

We werken samen met stichting Wij.land. Wij.land zet zich in voor een landschap dat vier ‘winsten’ genereert: winst voor de natuur, economische winst, sociale winst en inspiratie. Door samen te werken met Wij.land staan we sterker: Wij.land weet alles over ecologie en landbouw en heeft een groot netwerk van boeren. Zo kunnen we met ptthee impact maken.

ptthee, hoezo?

Ken je die ouderwetse rode brievenbussen nog? Daar stond ‘ptt post’ op. Wij bedachten een Nederlands concept voor thee per post. Vandaar de naam ptthee, uit te spreken als PTT.


Neem contact op met Ptthee

Berichten van PttheeNog geen berichten gepost door Ptthee

Ervaringen van anderen 0 ervaringen

Laat als eerste je ervaring achter!

Deel je ervaring met deze leverancier

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht