Veelgestelde vragen over het registreren voor Horecava 2023

Heb je een vraag over het bezoeken van Horecava 2023, kijk dan naar de veelgestelde vragen voor bezoekers. Wil je deelnemen aan Horecava of ben je exposant, kijk dan naar de veelgestelde vragen voor exposanten.

Ik wil Horecava bezoeken, hoe werkt dat?

Horecava richt zich op eindbeslissers binnen de horeca, fastservice, catering, logies en leisure. Wanneer je behoort tot deze doelgroep kun je op uitnodiging het evenement bezoeken. Met een registratiecode vanuit Horecava en/of exposant van Horecava kun je je via de registratiemodule aanmelden en is het bezoek aan Horecava kosteloos. 

Wanneer je geen persoonlijke uitnodiging hebt ontvangen maar het evenement wel wil bezoeken is er de mogelijkheid om een toegangsticket te kopen via de website. Kosten voor een ticket zijn € 55,- (excl. BTW). 

Hoe kan ik me registreren voor een bezoek aan Horecava?

Registreren voor Horecava 2023 kan vanaf oktober 2022. Dit kun je doen via de registratiepagina op de website. Heb je een persoonlijke code of een kortingscode dan kun je deze gebruiken bij je registratie. 

Ik verwacht een uitnodiging, maar ik heb hem niet ontvangen

Wij hebben de keuze gemaakt om selectiever uit te nodigen en ons te richten op uitsluitend eindbeslissers binnen de horeca, fast service, catering, logies en leisure. Mocht je geen registratiecode hebben ontvangen, dan is het mogelijk om via je eigen leverancier/partner een toegangscode te ontvangen mits deze standhouder is op Horecava. Ook kan het voorkomen dat de uitnodigingscode in je spam terecht is gekomen, we raden je daarom aan deze ook te checken. 

Het formulier vraagt om een KvK nummer. Ik heb geen KvK-nummer, hoe kom ik hieraan?

Omdat Horecava een vakbeurs is, is het voor particulieren niet mogelijk om de beurs te bezoeken. Je dient in het bezit te zijn van een Kamer van Koophandel nummer om je te registreren voor Horecava. Het KvK-nummer van jouw werkgever of jouw onderneming kun je hier opzoeken. 

Er is iets mis gegaan

Ik krijg een foutmelding tijdens het registratieproces

Bij problemen of vragen over het bestellen van entreekaarten raden we je aan om de veelgestelde vragen goed door te nemen. Geeft dit geen antwoord op je vraag dan kun je contact opnemen via registreer@rai.nl. Vanwege drukte kan het voorkomen dat je wat langer dan gebruikelijk moet wachten op een reactie via de mail. 

Ik heb mij geregistreerd, maar ik heb geen toegangsbewijs ontvangen.

Check altijd eerst of de bevestigingsmailing wellicht in je spambox terecht is gekomen. Is dat niet het geval, dan kan de registratiehelpdesk deze opnieuw toesturen. Je kan hen contacten via registration@rai.nl.

Het systeem zegt dat mijn e-mailadres al is geregistreerd.

Het is mogelijk dat je al eerder hebt getracht te registreren. Stuur in dit geval een e-mail naar registration@rai.nl. Zij zullen je e-mailadres vrijgeven zodat je opnieuw kan registreren.  

Wij willen met meer personen komen

Kan ik meerdere collega’s tegelijk registreren?

Nee, dat is niet mogelijk. Bezoekers moeten zich individueel registreren met zijn/haar persoonlijke e-mailadres. 

Hoe ontvang ik een kortingscode voor mijn collega of partner in de foodservice?

De kortingscode voor jouw collega of partner in de foodservice ontvang je zodra jij je eigen kosteloze registratie voltooid hebt. Deze aanbieding met 50% is beperkt beschikbaar. OP = OP. 

Ik heb 1 gratis registratiecode gekregen, kan ik er meer ontvangen?

Nee, wij hebben de keuze gemaakt om selectiever uit te nodigen en ons te richten op uitsluitend eindbeslissers binnen de horeca, fast service, catering, logies en leisure. We bieden jou wel een registratiecode aan met 50% korting voor jouw collega of partner in de foodservice, deze code met korting ontvang je zodra jij je eigen kosteloze registratie voltooid hebt. De aanbieding met 50% korting is beperkt beschikbaar, OP = OP. 

Kan ik meerdere relaties uit de foodservice uitnodigen met korting?

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt één persoon uitnodigen met korting. 

Ik ben verhinderd

Ik heb een uitnodiging ontvangen maar ik ben zelf verhinderd, kan ik mijn uitnodiging doorgeven aan mijn collega?

Nee, dat kan niet. De gestuurde uitnodiging is persoonlijk en staat op naam van de ontvanger. 

Ik kan toch niet aanwezig zijn tijdens Horecava, terwijl ik mij al wel geregistreerd heb. Kan ik mijn gratis registratiecode weggeven?

Nee, dat is niet mogelijk. Als je eenmaal geregistreerd hebt met je persoonlijke code staat je ticket op naam en is het niet overdraagbaar. Bij de ingang wordt gecontroleerd op geldige legitimatie. 

Toegangsprijs

Wat zijn de kosten voor het bezoeken van Horecava?

Horecava richt zich op eindbeslissers in horeca, catering en hotellerie. Wanneer je behoort tot deze doelgroep kun je op uitnodiging (en door gebruik te maken van een registratiecode) het evenement bezoeken. 

Heb je geen uitnodiging dan is het mogelijk om een ticket te kopen via de website. Kosten hiervoor zijn € 55,- (excl. BTW). 

Ik heb geen e-mail met een kortingscode ontvangen. Waar kan ik deze aanvragen?

Dit kan verschillende redenen hebben. Wij sturen uitsluitend uitnodigingen naar bezoekers die afgelopen jaren de beurs bezocht hebben en van wie het e-mailadres bij ons bekend is via bijvoorbeeld de nieuwsbrief. Zou jouw e-mailadres bij ons bekend moeten zijn? Dan kan het zijn dat je e-mailadres nog niet met de mailing is meegegaan.

Mocht je vermoeden dat je de e-mail wel had moeten ontvangen en is deze toch niet bij je aangekomen, dan kun je dat ook controleren. Als je op onderstaande link klikt, dan kun je de e-mail met de codes die eerder naar je verzonden zijn, opnieuw laten verzenden. Indien je niet op de verzendlijst staat en er dus niet eerder al een e-mail is verzonden, krijg je daar ook bericht van.

Vergeet ook niet om altijd even je spamfilter te checken.

https://horecava.nl/code-kwijt 

Tot wanneer kan ik mij registreren met een 50% kortingscode?

Tot Horecava 2023 voorbij is, of de kaartjes op zijn.

Ik heb al een entreekaart (met 50% korting) gekocht en krijg alsnog een registratiecode voor een gratis bezoek. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Helaas is het niet mogelijk om restitutie te verlenen. 

Ik ben student, waar kan ik mij gratis registreren?

Neem contact op met jouw school. Zij weten of er toegang voor studenten is geregeld en hoe je toegang kunt krijgen. 

Ik ben pers, waar kan ik mij gratis registreren?

De pers die bekend is bij Horecava krijgt een persoonlijke uitnodiging. Ben jij pers en denk je in aanmerking te komen voor een uitnodiging? Neem dan contact op met m.vrijenhoek@rai.nl. 

Andere vragen

Tot wanneer kan ik mij registreren voor Horecava als bezoeker?

Je kunt je registreren tot en met 12 januari 2023.

Is het mogelijk om bij de registratie van Horecava ook direct een NS treinticket te kopen?

Nee, we bieden geen NS treintickets aan als je je registreert voor je bezoek aan Horecava. Alles over vervoer naar RAI Amsterdam vind je op deze pagina.

Is mijn toegangsbewijs voor Horecava elke dag geldig?

Ja, jouw toegangsbewijs voor Horecava is geldig van 9 tot en met 12 januari 2023. 

Ik heb een 'Mijn Horecava' account aangemaakt, ben ik nu geregistreerd?

Nee, je bent nog niet geregistreerd voor Horecava 2023.  Het hebben van een ‘Mijn Horecava’- account biedt voordelen op het Horecava platform om zo het maximale uit je Horecavabezoek te halen. Wil jij het evenement in januari bezoeken, dan is het nodig om je te registreren en in bezit te zijn van een geldig entreebewijs en identiteitsbewijs. 

Ik heb me wel geregistreerd, maar ik heb geen 'Mijn Horecava' account aangemaakt. Kan ik nu wel Horecava 2023 bezoeken?

Je kunt Horecava bezoeken met een geldig entreebewijs en identiteitsbewijs. Je hebt geen inlog op ‘Mijn Horecava’ nodig. 

Ik heb geen printer, kan mijn e-ticket ook gescand worden?

Ja, e-tickets zijn bij de entree ook te scannen vanaf een smartphone. E-tickets hebben ook onze voorkeur in verband met het milieu. 

Wat is de geldigheidsduur van mijn toegangsbadge/ticket?

Op vertoon van een geldig identiteitsbewijs bij de entree kun je met je persoonlijke ticket de beurs meerdere dagen bezoeken. De toegangsbadge is niet overdraagbaar en de ID-gegevens moeten overeenkomen met de gegevens op de badge/ticket. 

Let op: de barcode wordt geblokkeerd na uitgifte van de badge en kan niet gekopieerd worden. 

Stond jouw vraag er niet bij?

Mocht je vraag er niet bij staan en kom je niet verder met de registratie, mail dan naar registreer@rai.nl. Vanwege drukte kan het voorkomen dat je wat langer dan gebruikelijk moet wachten op een reactie. 

Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!