Horecavateam in beeld: Noortje Slootweg

Maak door middel van dit wekelijkse item, kennis met de gezichten achter Horecava. Wie zijn wij en waar houden wij ons mee bezig voor aankomende beurs? Een klein kijkje achter de schermen, met deze week in beeld: Noortje Slootweg


“Hetgeen waar ik het meest naar uitkijk? 1 februari, de dag dat we niet zomaar een online evenement hebben neergezet, maar dat we echt iets nieuws hebben. Dat we nieuwe dingen doen en laten zien aan de branche” vertelt Noortje enthousiast.

“Mijn grootste uitdaging momenteel is dus het concept uitleggen en de meerwaarde ervan laten zien!”

Noortje sloot zich als MBO stagiaire aan bij RAI Amsterdam. Ze liep hier stage op de Food & Beverrage afdeling en bleef hangen in haar tussenjaar. “Ik heb een jaar fulltime gewerkt, dat vond ik echt geweldig!” Nu 4,5 jaar later zit Noortje in haar laatste studiejaar Hotel & Eventmanagement en is zij werkzaam in het Horecava Salesteam. Hier schrijft ze naast haar dagelijkse werkzaamheden haar afstudeerscriptie over hoe de klanttevredenheid binnen Horecava vergroot kan worden.

Als Sales medewerker staat Noortje dagelijks is contact met de klant. Samen met de andere sales collega’s maakt zij zich hard om (nieuwe) exposanten te vinden die hun producten en/of dienst op Horecava willen presenteren.

Horecava Tastings 

Voor komende editie houdt Noortje zich voornamelijk bezig met het organiseren van de Horecava Tastings.  “Hiervoor ben ik leveranciers en producenten aan het benaderen.” De grootste uitdaging hierbij zit hem volgens Noortje in het uitleggen van het concept. “Het is een nieuw concept en nieuw is altijd een beetje spannend voor mensen. Vooral als er geld voor betaald moet worden, dat begrijp ik!”

De meerwaarde om mee te doen aan een Horecava Tasting is dat de doelgroep van de leveranciers of producenten in spelvorm en op een interactieve manier kennis maakt met de product(en). Die ontvangen ze namelijk van te voren in een tastingbox legt Noortje uit. “Door het spelelement blijven mensen geboeid en krijg je als leverancier meteen feedback, inzichten en data over jouw product(en) en de deelnemers.” Ze is enthousiast over het concept en dat enthousiasme draagt ze over op de leveranciers en producenten die ze spreekt.

Haar verhaal overbrengen kan Noortje als geen ander! Zelf heeft zij Horecava al regelmatig bezocht. “Ik kom er denk ik al een jaar of tien. Vaak ging ik mee naar de opbouw, dat vond ik echt geweldig! Laatst vond ik zelfs in een oude doos een opbouwbadge uit 2013!”

“Als stagiaire ben je echt onderdeel van het team.
Zo voel ik dat echt!”

Stageperiode

Haar stageperiode bij Horecava zit er bijna op. Helaas geen fysieke beurs van 4 dagen, opbouwpret en bijbehorende badge, maar wel een hele fijne tijd. “De RAI is een heel divers bedrijf en het is leuk dat je van alle facetten iets meekrijgt. Je kan dus bij alle afdelingen meekijken. De begeleiding is goed en het bedrijf is leuk. Het is een lastige tijd maar zelfs nu is het gezellig” lacht Noortje. Je krijgt veel vrijheid en leert extreem veel omdat er zoveel diversiteit en verschillende facetten zijn. “Als stagiaire ben je echt onderdeel van het team. Zo voel ik dat echt”!

Nieuwsgierig of jouw producten ook in een Horecava Tasting passen? Dat komt mooi uit! Want ook tijdens deze virtuele editie van Horecava staat proeven centraal. Met de Horecava Tastings kan de deelnemer jouw (nieuwe) producten proeven, ruiken en voelen! Bij deze interactieve live sessies ontvangen de deelnemers van te voren een tastingbox met jouw producten. Zo liggen jouw producten direct bij je doelgroep, krijg je meteen feedback en worden ze direct enthousiast gemaakt! Ideaal voor leadgeneratie, inzichten en productintroducties.

Mail Noortje Slootweg (n.slootweg@rai.nl) voor meer informatie en schrijf in!

(Foto: De opbouwbadge uit 2013 die Noortje laatst bij haar ouders op zolder vond). 


Deel dit bericht
Bekijk meer Bloot voor brood kalender voor de horeca
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht