Nederlandse fast casual formules
Fast Casual Entree Magazine Horeca

Deze 14 restaurants hebben de ambitie om te groeien (tot keten)

Aangeboden door: Entree Magazine
vrijdag, 3 mei 2024

Er komen steeds meer ondernemers die beginnen met één restaurant, maar daar wel de ambitie mee hebben om uit te groeien, soms tot een (kleine) keten. Vaak worden dit soort zaken opgezet door ambitieuze, meestal jonge, ondernemers. Dit zijn Nederlandse formules die de aankomende jaren (flink) gaan uitbreiden. 

1. Cancanteen

Nu 1x Amsterdam, gaat in 2024 uitbreiden in Amsterdam, ambitie: 10 locaties in 2 jaar (o.a. Utrecht en Rotterdam)

Het 'moderne buurthuis' CanCanteen Houthaven Amsterdam gaat uitbreiden. Het all day-concept heeft één locatie in Amsterdam en in de zomer van 2024 komen er twee in Amsterdam bij. Ook Utrecht en Rotterdam staan op de planning. “Ons plan is om komende twee jaar tien locaties te openen. Daarna willen we stabiel doorgroeien.” 

CanCanteen is een plek waar mensen samenkomen om te eten, te ontspannen of te werken. Eigenaren zijn Galtjo Beek en Mike Pietersz, die ook Anne&Max in de Houthavens runnen. Onderdeel van CanCanteen is het restaurant. Op de kaart staan toegankelijke en herkenbare gerechten, zowel oer-Hollands als internationaal. Het concept van CanCanteen gaat verder dan alleen een restaurant. In de huidige en nieuwe locaties vind je een lobby waar bezoekers samenkomen, hun verjaardag vieren of spelletjes spelen. En (co-)working spaces, een yogaruimte en een kleine supermarkt.

2. The Villy 

Nu 1x Amsterdam, 1x Den Haag en 1x Rotterdam, ambitie: 1 a 2 locaties per jaar

The Villy is een all day concept in nieuwbouw-complexen met woningen. Er zijn drie locaties (Amsterdam, Den Haag en Rotterdam) en eigenaren Hanex Hospitality Group (Rob van Herpen), Jan-Willem van der Aa, Rob Bongers en Jeroen Veldkamp willen groeien met ongeveer één á twee locaties per jaar. 

The Villy is een sociaal ontmoetings- en werkplekconcept dat dorpse samenhang creëert in bruisende binnensteden. Het concept richt zich op het vormen van een unieke community, gebaseerd op lokale betrokkenheid en sociale cohesie. Rob van Herpen, directeur Hanex Hospitality Group, legt uit: “Ons all-day horecaconcept is meer dan een culinair trefpunt; het is een sociale hub waar stedelijke dynamiek en lokale charme hand in hand gaan."