Maak door middel van dit wekelijkse item, kennis met de gezichten achter Horecava. Wie zijn wij en waar houden wij ons mee bezig voor aankomende beurs? Een klein kijkje achter de schermen, met deze week in beeld: Eva Hoekstra.
“Waar ik het meest naar uitkijk? De beurs natuurlijk! Ik kan echt niet wachten om alles waar we de afgelopen maanden aan gewerkt hebben echt tot stand te zien komen. Het is gewoon iets waar je ontzettend naar uitkijkt! Het moment dat alles samenkomt en je al je harde werken terugziet”, vertelt Eva.
“Als team gaan we echt in volle sneltreinvaart en verzinnen we weer een nieuw concept. Dat vind ik wel echt de veerkracht van ons team!”
Twee jaar geleden startte Eva haar carrière bij RAI Amsterdam op de afdeling Exhibitor Services. Deze afdeling is verantwoordelijk voor alle exposanten die in een jaar binnen de RAI komen. Dit geldt voor zowel externe beurzen als voor RAI eigen titels. Horecava was hier ook een van haar titels legt Eva uit. “Ik heb dus al eerder met exposanten van Horecava gewerkt en ben dus niet een heel nieuw gezicht voor hen”.
Sinds 1 oktober maakt Eva volledig onderdeel uit van het Horecava salesteam. Iets waar zij ontzettend trots op is want deze overstap stond zeker op haar vijfjaren plan! “Mijn oude manager heeft ook altijd voor Horecava gewerkt en door hem ben ik zo enthousiast geraakt. Gaandeweg heb ik aangegeven ook graag die overstap te willen maken en echt onderdeel van een beursteam te willen zijn. Tja, en Horecava had wel mijn voorkeur”, vertelt Eva met een lach op haar gezicht.
Als sales medewerker heeft Eva in een periode van aanvang voor de beurs dagelijks contact met exposanten. “Als ik er echt voor ga dan bel ik zo met dertig tot veertig mensen op een dag! Eerst is het bellen, bellen, bellen en maak ik mensen enthousiast over ons nieuwe concept. Daarna merk je dat je daar echt de vruchten van aan het plukken bent.”
Naast het benaderen van verschillende exposanten is Eva ook druk bezig met het opbouwen van het platform Horecava.nl. Hiervoor is Eva samen met haar sales collega’s proactief de markt ingegaan om het platform kenbaar te maken. Volgens Eva hadden tot voorkort veel mensen nog geen idee dat dit platform bestond en welke mogelijkheden hieraan verbonden zijn. “Dus vooral dat kenbaar maken en heel veel pakketten verkopen natuurlijk” plakt Eva er snel achteraan.
“Het is gewoon leuk om te zien, hoe meer mensen meedoen, hoe completer platform je natuurlijk creëert met elkaar. ‘It takes two to tango!’ Wij kunnen wel iets heel gaafs neerzetten maar als niemand daar op ingaat dan houdt het op. We hebben elkaar allemaal nodig in de horecabranche, zeker nu!”
Inmiddels heeft iedereen wel de smaak te pakken en krijgt de online beurs nu echt vorm. “Als je eenmaal in zo’n werkflow zit, dan wordt het ook steeds leuker! Na hele lange gesprekken kom je uiteindelijk samen tot een besluit, dit is wat ik wil! En ik werk natuurlijk in de sales, lacht Eva. Het enige wat ik wil horen en waar ik energie van krijg is ‘ja ik doe mee’!”
“Als ik er echt voor ga dan bel ik zo met dertig tot veertig mensen op een dag! Eerst is het bellen, bellen, bellen en maak ik mensen enthousiast over ons nieuwe concept. Nu merk je dat je daar echt de vruchten van aan het plukken bent.”
Eva haar werkzaamheden brengen een hoop uitdagingen met zich mee, helemaal in een periode als deze. “Je merkt gewoon dat mensen wat voorzichtiger zijn en dat is logisch. Maar als team gaan we echt in volle sneltreinvaart en verzinnen we weer een nieuw concept. Dat vind ik wel echt de veerkracht van ons team!” We denken echt in oplossingen.
Over iets minder dan een maand vindt de beurs plaats, iets waar Eva ontzettend naar uitkijkt! “Ik kan echt niet wachten om alles waar we de afgelopen maanden aan gewerkt hebben echt tot stand te zien komen. Het is gewoon iets waar je ontzettend naar uitkijkt! Het moment dat alles samenkomt en je al je harde werken terugziet. Maar naast dit alles ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de periode daarna, want wat gaat de toekomst ons brengen?”