logo
Vier nieuwe hotspots om naar uit te kijken
Entree MagazineInspiratieHoreca

Vier nieuwe hotspots om naar uit te kijken

Aangeboden door: Entree Magazine

We kunnen niet wachten om weer te genieten van de horeca. Entree Magazine tipt 5 hotspots die het zeker waard zijn om straks te bezoeken!

Rooftop Merckt in Groningen

Vanaf de zesde verdieping worden gasten van Rooftop Merckt getrakteerd op een prachtig uitzicht over Groningen. Kijken naar de sterrenhemel kan ook: het nieuwe fine dining-restaurant aan de Grote Markt heeft een glazen dak dat open kan. Eigenaar van het restaurant is Maripaan Groep, bekend van onder andere veertien vestigingen van Jumbo, vastgoed en het bijna geopende Graansilo Eten & Drinken.

Peter Doornbos, horecamanager bij Maripaan Groep: “We zitten hier op een toplocatie, en we hebben met chef-kok Thomas Beekhuis – hij is ooit benoemd als de beste jonge kok van Noord-Nederland en stond in de Nederlandse finale van Bocuse d’Or – en zijn team een fantastische keuken. Gasten reageren super enthousiast.”

Gasten eten er een menu van vier, vijf of zes gangen. Na tienen worden er cocktails met ‘skyfood’ geserveerd. Maître Salmineo Aringaneng is met zijn team verantwoordelijk voor de ontvangst en begeleiding van gasten van beneden naar de zesde verdieping.

Design: Paul Linse

Hotel Benedict in Noordwijk

Verstopt tussen de bossen, aan de kust van Noordwijk, ligt Benedict Noordwijk. Het hotel bestaat uit twee villa’s uit 1904 die onlangs zijn gerestaureerd. Benedict bestaat nu uit 24 boutique-appartementen, variërend van studio’s tot driekamerappartementen.

Paul Linse nam het design voor zijn rekening. Hier zegt hij over: “De kenmerken van Benedict Noordwijk: ingetogen luxe, sereniteit en vakmanschap. Hier nog wat over het interieur. Hier nog wat over het interieur. Hier nog wat over het interieur. Hier nog wat over het interieur. Hier nog wat over het interieur. Hier nog wat over het interieur. Hier nog wat over het interieur.”

Elk appartement heeft een eigen, unieke inrichting en is uitgerust met handgemaakte meubels, een kleine keuken en een badkamer met regendouche of ligbad. Daarnaast vind je er diverse kunstobjecten: van abstracte schilderijen tot bijzondere fotografie. Alle appartementen kunnen individueel verwarmd en gekoeld worden door middel van een duurzame klimaatinstallatie met warmtepompen en zonnepanelen.

Design: Snellaars/Geels

Hooked in Tilburg

Ongecompliceerd borrelen met kleine mediterrane gerechten, geïnspireerd op restaurant Botafumeiro uit Barcelona. Dat is wat Giel van Schaaijk, tevens eigenaar van RAK en T-huis in Tilburg, wil met zijn nieuwe restaurant Hooked in het Tilburgse centrum.

“Als je bij Hooked gaat eten dan wil je niet meer weg”, zegt hij. Lars Snellaars tekende voor het design. Hij zegt: “De gast krijgt het gevoel alsof hij over een promenade loopt waar hij zien en gezien wordt. Dat gevoel golft dankzij een bar die doorloopt, de met de hand gelegde boulevard-vloer en zitgedeeltes door de hele zaak. Het is een dynamisch geheel. Voorin de zaak zitten de gasten hoog en liggen er papieren prulletjes op de grond. Het lage achtergedeelte is intiemer met lage zitjes waar je kunt tafelen. Doordat we gebruik hebben gemaakt van rotan schuimpanelen, wat die art deco uitstraling versterkt, ontstaat er een goede akoestiek.”

Foto’s Thom Alblas, Design Horeca Fabriek, Meubilair Satelliet & Interieur De Pinmaekers

Wijnbar Wiên in Weert

Maurice Houben opende afgelopen zomer wijnbar Wiên in Weert, op de plek waar voorheen brasserie De Corti zat. Wie binnenkomt, treft meteen twee echte eyecatchers: de enorme wijnkast en de bar/tafel van steen, van terrazzo uit Marokko.

Houben: “Het is een kleine zaak van vijftig vierkante meter, met ook een winkel en terras. We schenken ongeveer twintig wijnen per glas en de kaart wisselt iedere acht weken. Ook staan er honderd verschillende flessen wijn op de kaart. Op de kleine kaart kom je luxe charcuterie en kaasplankjes tegen.” Opvallend is de verhuur van kluisjes.

Houben: “Hier betaal je 45 euro per maand voor, als abonnement. Iedere maand krijgen abonnees een mail dat hun kluis is gevuld. Ik stop er leuke verrassingen in, zoals champagne met nieuwjaar, de eerste rosé van het voorjaar of port met kaas. Het zijn telkens exclusieve dingen.”