Loading component...

Marketing Breakfast Club

De eerstvolgende Marketing Breakfast Club vindt plaats tijdens Horecava 2026, aanmelding opent rond half november. Lees hieronder meer over de Marketing Breakfast Club tijdens Horecava 2025. 

 

Op woensdag 15 januari 2025 organiseren we de 7e editie van de Marketing Breakfast Club, powered by FoodserviceXs & Horecava. De Marketing Breakfast Club is dé manier om als foodmarketeer het jaar te beginnen: we brengen je in één ochtend up to date over wat er speelt in de dynamische foodservice branche. Ook is het een uitgelezen kans om te netwerken met gelijkgestemden uit het vak. Na 12.00 uur laten we je 'los' op Horecava, waar je je kunt onderdompelen in alle nieuwste foodtrends.

Traditiegetrouw besteed de Marketing Breakfast Club aandacht aan een maatschappelijk verantwoord thema. Wat we eten doet ertoe. Voeding heeft impact op onze gezondheid en ons welbevinden, onze eetgewoonten geven uitdrukking aan onze culturele identiteit, en wat te denken van de sociale impact: samen eten verbindt. Tegelijkertijd heeft wat we eten impact op de wereld om ons heen. Of het nu gaat om dierenwelzijn, de broeikasgassen die bij voedselproductie worden uitgestoten of de arbeidsomstandigheden voor boeren en landwerkers die de gewassen verbouwen.

Zijn klanten en gasten zelf verantwoordelijk voor hun voedselkeuzes en consumptiegedrag - thuis én buitenshuis - of ligt die verantwoordelijkheid ook deels bij ons? Als foodservicebranche, en als marketeers in het bijzonder, hebben wij een morele verantwoordelijkheid om stil te staan bij de consequenties van het voedsel wat we verkopen of serveren. In termen van gezondheid, gemak en betaalbaarheid, maar ook ecologische en sociale impact.

De Marketing Breakfast Club gaat over het volgen van je eigen morele kompas, over verantwoordelijkheid nemen voor de gevolgen van onze keuzes en acties. Als organisaties en als moreel ambitieus individu binnen je organisatie. Verwacht een inspirerende ochtend over 'het juiste' doen. 

Sprekers Marketing Breakfast Club 

Teun van de Keuken

Teun van de Keuken is journalist, schrijver, columnist, podcaster en programmamaker.

Teun was jarenlang een van de gezichten van De Keuringsdienst van Waarde, een programma dat inzicht geeft in de wondere wereld achter voedsel. Vanuit De Keuringsdienst ontstond ook Tony's Chocolonely, de slaafvrije chocolade waar Teun de naamgever en initiatiefnemer van is. Teun schreef daarnaast verschillende boeken, zoals recent 'De mens is een plofkip' en 'Etenstijd!'.

Loading component...

Loading component...

Loading component...

Loading component...