TOPPR april 2024: Bilal – HighSide Burgers
TOPPR van de maand Horeca Personeel

TOPPR april 2024: Bilal – HighSide Burgers

Aangeboden door: Horecava
dinsdag, 30 april 2024

 Zeven maanden geleden opende Paulos Dimitropoulos, HighSide Burgers in Alphen aan den Rijn. Een restaurant gericht op luxe hamburgers die bij mensen thuis worden bezorgd. Paulos houdt niet alleen rekening met de hoge kwaliteit van het eten in de horeca. De menselijke omgang met zijn team en de gasten maken het in de horeca tot een goed lopend geheel. Daarom zetten we deze maand TOPPR Bilal El Hannay in de schijnwerpers en geven we het woord aan Paulos.

Hoe houdt Paulos rekening met zijn personeel?

Het is altijd spannend om een nieuw horecabedrijf te starten. Een goede basis is daarbij van groot belang. Naast het aanbieden van een mooie menukaart is bevlogen en enthousiast personeel minstens zo belangrijk. Paulos biedt zijn werknemers heel bewust een fijne werkplek met aandacht voor het individu. Er wordt hard en serieus samengewerkt en tegelijk is er ruimte voor een geintje. Hij wil dat zijn personeel zich thuis voelt. “We vormen een soort familie”, vertelt Paulos. “Doordat ik mijn personeel zo goed ken, weet ik wat er bij hen past. Ik ken zelfs hun families. Wanneer we elkaar tegenkomen op straat dan maken we altijd even een praatje. Op die manier ontstaat er een hechte gemeenschap waar veel ruimte is voor begrip.” 

Het personeel van HighSideBurgers geeft zelf aan welke werktijden passen bij hun persoonlijke situatie. Op die manier werkt een werknemer met kleine kinderen op andere tijden dan een werknemer die nog studeert. Door ze zelf hun werktijden te laten kiezen, geeft Paulos ieder teamlid flexibiliteit en tegelijk verantwoordelijkheid. Dat zorgt voor commitment, een efficiënte manier van bezorgen en een goede samenwerking.


"DOORDAT IK MIJN PERSONEEL ZO GOED KEN, WEET IK WAT ER BIJ HEN PAST"

Waar komt zijn horecapassie vandaan?

De vader van Paulos Spyros Dimitropoulos heeft zijn eigen Griekse restaurant, Olympia in Boskoop. Na zijn studie is Paulos lang bedrijfsleider in de horeca geweest. “Daar ontdekte ik hoe fijn het is om met mensen in contact te zijn en ze een mooie avond te verzorgen in de horeca”, vertelt Paulos.

Het is zijn doel om het laten bezorgen van eten naar een hoger niveau te tillen. Het contact met de gast vindt bij HighSide Burgers vooral plaats aan de telefoon en aan de deur. “Een vriendelijke en behulpzame stem is daarbij van groot belang”, weet Paulos. Iedere gast in de horeca wordt gekoppeld aan een medewerker. Deze medewerker blijft het aanspreekpunt en houdt de gast persoonlijk op de hoogte van de voortgang van de bestelling. Net als in een restaurant waar je wordt bediend door een gastvrije ober, is het contact met de enthousiaste bezorgers van HighSide Burgers een onderdeel van de ervaring voor de gasten.

Naast eten laten bezorgen en afhalen biedt HighSide Burgers ook een gezellig terras op locatie. “Het interieur straalt rust en luxe uit”, vertelt Paulos. Die luxe vind je niet alleen in de aankleding, maar ook op je bord bij ons in de horeca. Het ruime aanbod op de menukaart biedt hamburgers met verse ingrediënten, mooie smaken en heerlijke bijgerechten.

Tip voor mensen in de horeca

Paulos heeft een belangrijke tip voor eigenaren van horecagelegenheden: “Als je goed bent met je team, dan is het team ook goed met jou en met je bedrijf.” Stel jezelf als prioriteit om je personeel echt goed te leren kennen. 

Zorg er daarnaast voor dat je medewerkers bij het bedrijf betrekt. Niet alleen bij hun eigen werkzaamheden in de horeca, maar laat ze zien wat het doel en de ontwikkelingen zijn van de horeca en wat de andere medewerkers doen. Als een medewerker weet en begrijpt waar een collega mee bezig is, dan ontstaat er een hechtere samenwerking, meer begrip voor elkaar, collegialiteit en een fijne werksfeer.