Tech en Dienstverlening Personeel

Ben jij ready voor het blijvende personeelstekort?

Aangeboden door: Van Duijnen Horeca Service BV
maandag, 18 juli 2022

Krijg jij alle roosters nog rond? Zie jij je omzet teruglopen? En hoe hoog is de werkdruk in jouw horecazaak? De grote uitdagingen door het tekort aan medewerkers gaan niet vanzelf weg. Hoe maak jij je klaar voor de toekomst? Dit kun je doen.

Kan jij met het huidige personeelstekort nog wel de gewenste service verlenen? Lange wachttijden en gasten die daardoor na één drankje opstappen. Maar wat doen mensen tijdens feestjes met plezier gewoon zelf? Juist! Bier tappen met een gehuurde tap. Zet daarom ook in je restaurant een selfservice oplossing in. Zelf tappen voegt beleving toe en zorgt ervoor dat gasten sneller hun tweede of derde drankje tappen. Laat iedereen het proberen en bepaal wie de beste biertjes tapte. Het heeft een hoge fun-factor, dus maak daar gebruik van!

Natuurlijk kun je niet zomaar je bar ‘vrijgeven’. Je moet het wel professioneel inrichten zodat de selfservice oplossing je ruimte geeft, omzet garandeert en je basis versterkt. Er zijn diverse selfservice toepassingen. Welke zou jou uit de brand helpen in tijden van personeelstekort?

Zelftaptafels

Een tafel met eigen tap, in de volksmond ook wel een vriendentafel. Kies vooraf je tegoed of reken achteraf af, het kan allebei. Je medewerkers hoeven er amper naar om te kijken en je redt het als horecazaak met minder personeel. Ook voordelig voor gasten, want voor hen zijn er geen wachttijden. Zelf een biertje tappen gaat veel sneller én op ieder moment dat ze daar zin in hebben. Ze hoeven niet eens op te staan. Een leuke toevoeging voor de gast en omzet gegarandeerd.

De (pin)tap

Een andere manier om gasten zelf hun bier te laten tappen is met de (pin)tap. Een verrijdbaar meubel, dat overal inzetbaar is en volledig standalone. Gasten houden hun pinpas voor de lezer en kunnen direct zelf bier tappen. Ook deze oplossing zorgt ervoor dat gasten een biertje kunnen halen wanneer ze maar willen. Zonder te wachten op een medewerker die de bestelling opneemt en de bestelling vervolgens komt brengen.

Een selfservice wand of bar

Moet jij jouw horecazaak ’s avonds eerder sluiten omdat je niet genoeg personeel hebt om jouw gasten te bedienen? Niet nodig! Een selfservice wand of bar kan altijd open. Vraag jezelf een aantal dingen af om de bar zo in te richten dat deze echt voor je werkt. Welke dranken wil je serveren? Wil jij dat gasten per centiliter tappen? Of juist gedoseerd? Leeftijdscontrole met pasjes of liever vrije uitgifte? Je staat hiermee toch altijd klaar voor je gasten en verlaagt de werkdruk voor je beschikbare medewerkers. Zo houden ze tijd over om een praatje met de gast te maken en gastvrij te zijn op andere manieren.

Verhoging average spend van de gast

Wat zou een zelftaptafel of selfservice bar jou aan extra omzet opleveren op een drukke zaterdagavond of terras dag denk je? Welke impact heeft het op de routing bij bepaalde events? Door gasten zelf de regie te geven met selfservice oplossingen ben je productiever, behaal je meer rendement én is het personeelstekort deels opgelost.

Over de auteur: Van Duijnen Horeca Service
Wij zijn dé grootste op het gebied van advies, installatie en onderhoud voor dranktechniek in de horeca. Bij ons vind je alles wat je nodig hebt voor een goedlopende bar.

Bedrijfspagina: www.vanduijnenhoreca.nl
Email: horecainfo@vanduijnen.nl
Facebook: https://www.facebook.com/vanduijnenhoreca
Instagram: https://www.instagram.com/vanduijnenhorecaservice/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/van-duijnen-horeca-service-bv/