Beursnieuws Duurzaamheid

Coca-Cola: Geen suiker, geweldige smaak

Aangeboden door: Horecava
dinsdag, 15 november 2022

Consumenten zijn steeds vaker op zoek naar drankjes met weinig of geen calorieën en tegelijkertijd willen ze ook smaakvariatie en beleving. Coca-Cola in Nederland speelt in op deze behoeften van consumenten door duidelijke focus op suikervrij. Op de Horecava zijn wij te vinden op het Trendlab met ‘geen suiker, geweldige smaak’. Wij vinden het belangrijk om te laten zien dat de keuze voor suikervrij makkelijk te maken is en dat er genoeg te kiezen valt. En nog wel het belangrijkste: het is net zo lekker!

Focus op suikervrij

Voor Coca-Cola is het prioriteit om in te spelen op de veranderende consumentenvoorkeuren door het ontwikkelen van nieuwe recepturen en het verbeteren van bestaande. Dit betekent dat het aantal drankjes met weinig of geen suiker in het portfolio ieder jaar wordt uitgebreid; zo waren afgelopen jaar 23 van de 25 introducties suikervrij. En wist je dat 48% van ons verkoopvolume in Nederland afkomstig is van calorievrij of -arme drankjes en dat we als volgende stap 50% willen halen.

Het ontwikkelen van nieuwe recepturen en het verbeteren van bestaande is bij Coca-Cola aan de orde van de dag. Zo is het recept van Coca-Cola zero sugar vernieuwd en heeft deze succesvolle herformulatie ervoor gezorgd dat de smaak nu nóg dichter bij die van Coca-Cola original taste ligt. Daarnaast hebben we afgelopen jaar drie nieuwe varianten in de horeca geïntroduceerd: Coca-Cola zero sugar cherry, Fanta Orange no sugar en Fuze Tea no sugar. Begin volgend jaar introduceren we een nieuwe suikervrije variant: Fuze Tea Green Tea Blueberry Lavender no sugar.

Uit onderzoekt blijkt dat in de horeca 1 op de 4 gasten actief op zoek is naar suikervrije of caloriearme drankjes. Daarom helpen we ondernemers bij het samenstellen van de drankenkaart, adviseren we om de suikervrije drankjes op een zichtbare plek in de koeling te zetten en bieden we online trainingen aan via ons personeel trainingsplatform ‘Snelle Skills’ zodat jouw medewerkers weten hoe ze onze dranken op de beste wijze kunnen presenteren. Hiermee speel je als ondernemer direct in op de behoeften van jouw gast.

Gouden sticker

Laat je inspireren door onze suikervrije drankjes op het Trendlab van de Horecava 2023 en ervaar dat wij écht geen concessies hebben gedaan op smaak. En wie weet heb jij de gouden sticker onder je suikervrije flesje en win je een te gekke prijs!