't Jagersnest wint het NK Pannenkoeken Bakken 2014 / 2015

• 2015-01-14

Restaurant ’t Jagersnest uit Ermelo bakte vandaag de lekkerste, spannendste en meest originele pannenkoek van Nederland en wint hiermee de Gouden Koekenpan!

De pannenkoeken werden gebakken door Gillian Wilkens. Met de Marshmellow Strawberry bakte Gillian zich naar een eerste plaats. Niet alleen de vakjury, maar óók de kinderjury vond de creatie van ’t Jagersnest de lekkerste pannenkoek van Nederalnd. ‘t Jagersnets ontving verschillende prijzen bestaande uit de Gouden Koekenpan, een beker en een waarde cheque besteedbaar bij Koopmans Professioneel. Zij mogen zich het hele jaar Nederlands Kampioen Pannenkoeken Bakken noemen.

De ranglijst

1. ’t Jagersnest – Strawberry Marshmellow – Gillian Wilkens
  2. De Heikamp – Multi-Culti Pannenkoek – Rob Weijers
  3. Herberg de Boswachter – Bananoffee – Lennard Kok

De opdracht

Op 15 januari 2015 werd de derde editie van het NK Pannenkoeken Bakken voor professionals georganiseerd. In november hebben de 15 deelnemers zich via een voorronde op de HorecaFair geplaatst voor de finale. De finalisten bakten een zelf ontwikkelde specialiteitenpannenkoek zoals De Zoetekauw, Sushi Pannenkoek en Bananoffee. De pannenkoeken werden beoordeeld door een professionele proefjury een praktijkjury én een aparte kinderjury.

Creativiteitsprijs

De prijs voor de meest originele specialiteitenpannenkoek ging naar Restaurant de Pannenkoek uit Enschede met hun Sushi Pannenkoek.

Kinderjuryprijs

De aparte kinderjuryprijs werd ook gewonnen door ‘t Jagersnest.

Sponsorprijs

De sponsorprijs voor de lekkerste hartige pannenkoek kaas werd beschikbaar gesteld door Zwanenberg Food Group. De prijs ging naar Pannenkoekenhuis D’n Berepot uit Nieuwkuijk met hun Winterse Pannenkoek.

Organisatie

Het kampioenschap werd georganiseerd door Hakvoort Professional en Koopmans Professioneel, in samenwerking met Stichting de Lekkerste Wedstrijden en de Horecava.

U leest meer over het Nederlands Kampioenschap Pannenkoeken Bakken op www.nkpannenkoeken.nl.

Koopmans Professioneel is hét merk op het gebied van pannenkoeken, bakken en binden. Onder deze naam wordt de professionele gebruiker bediend met een breed assortiment kwaliteitsproducten; van basismelen tot pannenkoeken kant en klaar. Meer informatie over het assortiment vindt u op www.koopmans-professioneel.nl. Koopmans Professioneel is een merk van Dr. Oetker Food-Service.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Sandra van Ruiten van Dr. Oetker Food-Service, 033-4517900, sandra.vanruiten@oetker.nl.