Nieuwe branchevereniging voor sauna- en wellnessbedrijven

• 2015-01-13

Op 14 januari vindt op de Horecava de kick-off plaats van de nieuwe branchevereniging voor de sauna- en wellnessbranche. De Vereniging van Nederlandse Sauna en Wellness bedrijven (VNSWB) is daarmee opgericht en zal de belangen behartigen van alle bedrijven in deze branche. De VNSWB gaat zich onder andere inzetten voor werkbare wet- en regelgeving, adequate opleidingen en imagoversterking, zoals de positieve gezondheidseffecten van wellness.

De VNSWB ziet een groot belang in voor een nieuwe vereniging, gezien de groeiende populariteit die de sauna- en wellnessbranche geniet met op dit moment al vele miljoenen bezoekers aan sauna- en wellnessbedrijven in Nederland.

Samenwerking VNSWB en KHN De VNSWB gaat een samenwerking aan met Koninklijke Horeca Nederland. De ondernemingen die actief zijn binnen de sauna- en wellnessbranche, ongeacht de grote van de exploitatie, kunnen zich aansluiten als lid van de VNSWB en hiermee rekenen op ondernemersondersteuning en/ -vertegenwoordiging in de voor de branche relevante thema’s.

Organisatie

Op dit moment kent de vereniging bijna 50 leden en het voorlopige bestuur verwacht binnen afzienbare tijd door te groeien naar 75 leden. Het voormalig bestuur van Sauna & Wellness Nederland heeft samen met een groot deel van haar leden besloten om te komen tot deze nieuwe vereniging. Het nieuwe bestuur VNSWB bestaat uit:

• Hans Dolman (Thermen Bussloo)
  • Pieter Bunt (Sauna Het Friese Woud)
  • Hans Lebbink (Sauna Drome & Sauna de Heuvelrug)
  • Frank van den Bruele (Spa Sport Hotel Zuiver)
  • Peter Hölscher (International Wellness Resorts)
  • Dirk Jan Meijer (Livingwell)

Noot voor de redactie – niet voor plaatsing

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de woordvoerder van Koninklijke Horeca Nederland: Joris Prinssen (0651592094 of mail naar j.prinssen@khn.nl)