Laurentz Craane van Iveau Burgers & Wijn winnaar vakwedstrijd De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Finest op Horecava

• 2016-01-12
  • Stichting De Lekkerste Wedstrijden

Laurentz Craane, werkzaam bij Iveau Burgers & Wijn uit Arnhem won met zijn broodje ‘Ere Burger’ de vakwedstrijd ‘De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Finest, powered by Remia’. De wedstrijd is bedoeld voor ondernemers en/of medewerk(st)ers van typische hamburgerzaken en/of horecazaken waar de hamburger een prominente plaats op de kaart heeft. De creatie van Laurentz won na een spannende strijd.

De juryvoorzitter Hans van Dijk verklaarde bij de prijsuitreiking dat met name goed was nagedacht over de diverse smaakcomponenten en ingrediënten. De samenstelling gaf een bijzonder gevoel van beleving. Het niveau van de inzendingen lag dit nog hoger dan vorig jaar, waardoor de uitslag ook dichter bij elkaar lag.

Het winnende product van Laurentz bestond uit een broodje van de lokale bakker (Tom van Otterloo) met een op eikenhout koud gerookte stuk vlees (70% gasconde rund en 30% baanbrugs big) van slagers van de Lindenhoff.

Uitslag (top 3):
1. Laurentz Craane van Iveau Burgers en wijn, met de creatie 'Ere Burger'
2. Jelle Hovens van Grand Café 033, met de creatie ‘033’
3. Jouk Duivis van Gracy's, met de creatie ‘Gracy's de Ville’

Opdracht van de vakwedstrijd ‘De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Finest powered by Remia’ is het ter plaatse bereiden en serveren van vier identieke hamburgers. Daarnaast moet er één losse hamburger (alleen vlees, bereid en in vieren gedeeld) gepresenteerd worden. In het kader van gezonde en verantwoorde voeding is het stimuleren van gezonde componenten bij de hamburger wenselijk. Ook het berekenen van de calorische waarde is hierbij van belang, men dient dat (eventueel) ter plaatse toe te kunnen lichten.

Aan de wedstrijd deden zeventien finalisten mee. De wedstrijd is een initiatief van Stichting De Lekkerste Wedstrijden in samenwerking met SVO vakopleiding food.

Sponsorprijzen
In deze categorie ontvingen de overige finalisten allemaal een sponsorprijs:

• Carl Siegert, Milton Lopez, Hollandse Burger, Bijenkorf
  • Hanos, Irene Brinken, Thai Burger, De Jong Deli
  • Qbtec, Diego Buik, The 'U', HUGH Rotterdam
  • SVO, Jinne Everts, De Midas Burger, Broodje Midas

Noot voor de redactie - niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Diana Mom-Budding van SVO vakopleiding food. Telefoon 030 - 275 81 13 / 06-110 117 00 of via e-mail: d.mom@svo.nl.
Beeldmateriaal: kijk voor beeldmateriaal van deze wedstrijd op www.wedstrijden.nl .

Voor meer informatie over SVO vakopleiding food: www.svo.nl
Volg ons ook op Twitter (@SVO_Opleidingen) en Facebook: facebook.com/SVOOpleidingen