KHN reikt sterrenschild uit aan Hotel Okura Amsterdam voor eerste Vijfsterren Superior hotel

KHN reikt sterrenschild uit aan Hotel Okura Amsterdam voor eerste Vijfsterren Superior hotel

  • 2016-01-12
  • KHN

Het hotel behaalt de hoogst haalbare Europese classificatie

Tijdens het jaarlijkse gala van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is aan Hotel Okura Amsterdam het eerste sterrenschild overhandigd dat hoort bij de Europese Vijfsterren Superior rating. Daarmee is Hotel Okura Amsterdam het eerste hotel van Nederland dat deze classificatie ontvangt. KHN heeft de officiële toewijzing van hotelsterren in Nederland onder haar hoede genomen.

Voordeel voor gast
In 2016 vindt de overgang plaats van de Nederlandse naar de nieuwe Europese hotelsterrenclassificatie. De Europese sterren onderscheiden zich onder andere door in elke categorie een Superior status toe te kennen aan hotels met onderscheidende faciliteiten. Hotel Okura Amsterdam heeft als eerste in Nederland besloten de overstap te maken naar de nieuwe Europese indeling. Voordeel van de hotelsterren ligt in een beoordeling van de aanwezige faciliteiten. Het geeft de gast de mogelijkheid een vergelijking te maken met andere hotels in Europa.

Uitmuntende service in Europees verband
Hotel Okura Amsterdam behoort tot de best scorende hotels van Europa en mag de status Vijfsterren Superior dragen. General Manager Emmy Stoel reageert: “Hospitality, perfectie en uitmuntende service is wat ons drijft bij Hotel Okura Amsterdam. We zijn er ontzettend trots op dat dit tot uiting komt in deze classificatie.” Binnen het team van Hotel Okura Amsterdam was voor dit project de drijvende kracht projectleider Charlotte Aberson.

Objectiviteit in het speelveld
"KHN had al enkele jaren de ambitie om in Europees verband, als lid van de internationale Hotrec organisatie, zich aan te sluiten bij de internationaal erkende en geharmoniseerde normen van de Hotel Stars Union (HSU) en per 1 januari van dit jaar hebben we de classificatie kunnen invoeren. In een wereld met veel spelers is het goed om objectieve hotelsterren te presenteren met oog voor de wensen van onze gasten", aldus Gabriella Esselbrugge, KHN-domeinadviseur overnachten, die de prijs aan Hotel Okura Amsterdam overhandigde.

De hotelclassificatie wordt uitgevoerd door het Centrum voor Publieke Innovatie onder de merknaam Hotelsterren. Er zijn zestien landen in Europa die samenwerken aan de Europese normering en inclusief Nederland dertien landen die de HSU hebben ingevoerd. In deze landen zijn al meer dan 20.000 hotels geclassificeerd. In Nederland hebben 1100 hotels zich gemeld voor classificering.



Noot voor de redactie - niet voor plaatsing
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Woordvoerder van Koninklijke Horeca Nederland: Joris Prinssen (06 51592094)
Manager Marketing & Communications Hotel Okura: Brenda van der Knoop (020 67 87 487)

Nieuwste Video

meer video's »