Horecava verblijdt voedselbank met 5.000 kilo eten

Horecava verblijdt voedselbank met 5.000 kilo eten

  • 2015-02-11
  • Horecava

Aan het einde van de Horecava heeft de Voedselbank Amsterdam 5 volle vrachtwagens aan voedsel opgehaald. Dat komt neer op zo'n 5.000 kilo aan etenswaren. De producten waren afkomstig van diverse standhouders op de vakbeurs. De actie is een initiatief van de Horecava, hét nationale platform voor food professionals, die gehouden werd van 12 tot en met 15 januari in Amsterdam RAI.

Circa 50 procent van de ingezamelde spullen bestond uit AGF en overig houdbaar voedsel, 20 procent uit gekoelde producten (aardappelproduct, taarten, sapjes etc.) en 30 procent uit bevroren producten (ijs, snacks, frites etc.). Bruno Steggerda, vrijwilliger Voedselbank Amsterdam: “We waren verrast over de bereidwilligheid van de exposanten om producten te doneren en zeer verheugd met het resultaat van de inzamelingsactie”.

Horecava

Food waste is een thema dat volop aandacht kreeg tijdens de afgelopen Horecava, aldus beursmanager Luuk Scholte: “Onder andere tijdens een debat met voortrekkers uit Nederland op het gebied van aanpak van voedselverspilling. We willen daarom als beursorganisatie met dit initiatief een goed voorbeeld geven”.

Voedselbank

De producten zijn gebruikt voor de voedselpakketten die iedere week worden uitgedeeld door de Voedselbank Amsterdam. In Amsterdam zijn zo’n 2.000 huishoudens afhankelijk van de Voedselbank. Bekijk het filmpje De succesvolle actie vindt volgend jaar opnieuw plaats tijdens Horecava 2016, van maandag 11 januari tot en met donderdag 14 januari.

Over Amsterdam RAI

Met 100% recycling op afval, internationale duurzaamheidscertificaten, een grote kas voor city farming in het nieuwe Amtrium en een aangescherpt MVO-beleid, werkt Amsterdam RAI hard aan haar ‘groene’ ambities. Met als credo ‘Creating a great environment to meet’ wil Amsterdam RAI zich de komende jaren op het gebied van duurzaamheid verder ontwikkelen tot één van de zichtbare koplopers in de Europese beurs- en congresindustrie. Voor meer informatie www.rai.nl/mvo

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjolein de Haas-Hebink, Brand marketing manager van RAI Amsterdam.

31 6 1545 4297

Nieuwste Video

meer video's »