Horecava Innovation Award beloont innovatieve ondernemers

• 2014-07-30

De verkiezing staat open voor álle bedrijven en niet alleen voor Horecava-exposanten. Inzenden kan tot 30 oktober 2014. De genomineerde producten, concepten en diensten zijn te zien op het INNOVATION LAB op de Horecava die van 12 tot en met 15 januari 2015 wordt gehouden in Amsterdam RAI

Een onafhankelijke jury van ondernemers, deskundigen en vakjournalisten beoordeelt de inzendingen op hun innovatieve karakter. Bijkomende criteria zijn of ze nieuwe kansen bieden om omzet en marges te verhogen, het werken aangenamer te maken of de kwaliteit te verbeteren. De jury maakt 18 november de nominaties bekend. Daaruit kiezen zij gezamenlijk de categoriewinnaars en een overall winnaar die op de eerste dag van de Horecava, 12 januari, hun prijs in ontvangst nemen. Ook wordt er een publieksprijs en de Karel de Vos award, de prijs voor de meest gastgerichte innovatie die de horecaondernemer ondersteunt in zijn bedrijfsvoering en wordt geproduceerd met respect voor mens, dier en planeet, uitgereikt.

Nieuwe categorie: Digital & Social Media

De verkiezing kent vier categorieën: Food & Beverage / Equipment & Services / Concepts, Interior & Design en, nieuw, Digital & Social Media. Onder de toegevoegde categorie vallen digitale producten, software en internetdiensten. Juryvoorzitter Hayk Simons: “De ontwikkelingen in de digitale wereld hebben ook grote invloed op de foodservice industrie. We merkten afgelopen edities dat er steeds vaker inzendingen op dit vlak werden aangemeld, vandaar dat we de categorie Digital & Social Media hebben toegevoegd.”

Winnaars blij met erkenning

De Horecava Innovation Award is uitgegroeid tot een prestigieuze prijs. Dat blijkt wel uit de reactie van de winnaars. Alex Klein, winnaar in 2014 in de categorie Food & Beverage: “Op de afgelopen Horecava heb ik de Flammkuchen geïntroduceerd en één van de Horecava Innovation Awards gewonnen. Een betere droomstart kun je je niet wensen. De naamsbekendheid die je gratis krijgt via diverse media is gigantisch. De boost die het product hierdoor krijgt, is ongekend.”

Veertien jaar Horecava Innovation Awards leverden naast Flammkuchen onder andere de volgende succesvolle winnaars op: het theeconcept Bloomingteas, Project ‘Proeven van Kunst’ van Gerard Gielen, de ‘Doggy’ antiwiebeltafel, het tapsysteem Biercarré met bier in dozen, het concept mobiel bestellen en betalen van MyOrder, de theemachine DaSilva Leaftender en de Foodiebag, een concept tegen voedselverspilling. Bekijk het filmpje.

Gratis plek op de beurs

De Horecava vindt het belangrijk dat de beurs een goed overzicht geeft van belangrijke innovaties in de branche. Tijdens de Horecava krijgen de 16 genomineerden (vier per categorie) daarom de beschikking over een display op het INNOVATION LAB om hun innovatie te presenteren aan de bezoekers van de beurs.

Inschrijven

Meer informatie, het inschrijfformulier en de wedstrijdcriteria zijn te vinden op www.horecava.nl. Horecava is ook te volgen op Twitter (@horecava) en Facebook.