Horecava 2014: Horeca-ondernemer ziet toekomst vol vertrouwen tegemoet

• 2014-01-16

Uit onderzoek onder beursbezoekers blijkt dat verduurzaming, service en prijsstelling in 2014 de voornaamste trends zijn in de Nederlandse horeca. Maar liefst 71 procent van de respondenten gaf tevens aan de toekomst vol vertrouwen tegemoet te zien. De eerstkomende Horecava wordt van 12 tot en met 15 januari 2015 gehouden in Amsterdam RAI.

Maar liefst 57.562 horecaprofessionals brachten de afgelopen dagen een bezoek aan Horecava 2014. Het evenement trok meer internationale bezoekers en meer bezoek uit het midden- en kleinbedrijf (1- 100 personen). De vakbeurs trok ook meer beslissers; het aantal personen met een eindbeslissingsbevoegdheid nam toe. Beursmanager Luuk Scholte van Amsterdam RAI: “De stemming onder de ruim 500 exposanten was uitermate positief. Er werden goede zaken gedaan, nieuwe ideeën en contacten opgedaan. Men was zeer te spreken over zowel de kwaliteit van de bezoekers als de uitstraling van de beurs.”

Trends en ontwikkelingen

De Horecava stond in het teken van trends en ontwikkelingen. Ondernemers kregen volop tips en inspiratie om hun bedrijf nog toekomstbestendiger te maken. Ook was er veel aandacht voor voedselverspilling. Gelijktijdig met de Horecava werd Ethnic Foods Europe gehouden, de internationale vakbeurs voor Oosterse, Arabische, Indiase, Mexicaanse en ander wereld eten. De vakbeurs voor de retail-, foodservice- en hospitality sector trok veel bekijks.

Wedstrijden

Horecava 2014 stond zoals gebruikelijk bol van de wedstrijden. Met het bordspel Gastologie won Sok Organiseert uit Nijmegen de Horecava Innovation Award 2014. De publieksprijs ging naar Miracle Ice voor hun Ice Pan, een concept voor live ijsbereiding op locatie. Een overzicht van de winnaars van de diverse wedstrijden vindt u op www.horecava.nl .

Horecava 2015

De volgende Horecava vindt plaats van maandag 12 tot en met donderdag 15 januari 2015 in Amsterdam RAI en is alleen toegankelijk voor professionals.