Dit zijn de genomineerden voor de ‘Foodservice Award 2019’!

• 2018-12-05

Amersfoort, 4 december 2018 – De genomineerden voor de ‘Foodservice Award 2019’ verkiezing zijn bekend! Negenentwintig foodservice bedrijven maken kans op een (categorie)prijs. In deze eerste editie hebben consumenten ruim 20.000 beoordelingen gegeven. De gemiddelde waardering voor foodservice bedrijven is een 7,06. De verkiezing is een initiatief van Q&A in samenwerking met Horecava en werd dit jaar voor het eerst georganiseerd.

La Place en McDonald’s zijn grote kanshebbers voor het winnen van een prijs van de ‘Foodservice Award’ verkiezing. Zij wisten zich in meerdere categorieën te nomineren. Onder de genomineerden bevinden zich fastfoodketens, restaurants en supermarkten, zoals KFC, Loetje en Dirk van den Broek. Ook deelnemers als Total, Yoghurt Barn en Leo op het werk! hebben zich bij de genomineerden weten te voegen.

Consument hecht het meeste belang aan de prijs
De consument geeft bij de beoordeling van haar favoriete foodservice bedrijf onder andere een oordeel over de prijs, het assortiment en de service. Van al de aspecten vindt de consument het prijsaspect het meest belangrijk, gevolgd door kwaliteit, winkelgemak en klantvriendelijkheid. Het winkelgemak werd het hoogst beoordeeld: dit aspect heeft als gemiddeld eindcijfer een 7,99.

Gemiddelde behaalde cijfers per aspect

Prijs

Acties en aanbiedingen

Kwaliteit van de producten

Samenstelling assortiment

Deskundigheid

Klantvriendelijkheid

Service

Uitstraling en beleving

Winkelgemak

Betrouwbaarheid

Bekendmaking van de winnaars

De winnaars zullen bekend worden gemaakt op dinsdag 8 januari 2019. Dit feestelijke moment vindt plaats in het InnovationLAB op de Horecava in de RAI Amsterdam. De winnaars mogen een jaar lang de titel 'Foodservice Award' binnen de categorie dragen.

Foodservice bedrijven die een categorieprijs winnen, maken ook kans op de overalltitel: ‘Foodservice Award’. De overallwinnaar is de categoriewinnaar met het hoogste eindcijfer.

De organisatie stelt voor alle genomineerden 2 kaarten beschikbaar. Aanmelden voor deze uitreiking kan door een e-mail te sturen naar info@foodserviceaward.nl.

Genomineerden Foodservice Award 2019
Op alfabetische volgorde: