Deliverect winnaar Horecava Innovation Award 2019

  • 2019-01-06
  • Horecava

Amsterdam, 7 januari 2019 - Overall winnaar van de Horecava Innovation Award 2019 is Deliverect van de gelijknamige firma uit Gent. Deze slimme tool, gekoppeld aan het eigen kassasysteem, maakt een eind aan het woud van bonnenprinters, tablets en schermen in een horecakeuken van bezorgdiensten als Deliveroo en Thuisbezorgd, die inspelen op de sterk groeiende bezorgmarkt. 
Winnaar van de Karel de Vos Duurzaamheid Award is Groenesternederland van Stichting Groene Ster. Tijdens de feestelijke opening van Horecava 2019, in RAI Amsterdam op 7 januari werden de prijzen uitgereikt.

Maar liefst 189 innovaties waren dit jaar ingezonden, een record aantal. Zestien daarvan werden genomineerd na een eerste jury-ronde. In een tweede ronde mochten de gelukkigen hun product pitchen en vragen beantwoorden.

Overall Winnaar
Volgens de negentien koppige deskundige jury is Deliverect een innovatie die helemaal past bij de richting waarin de foodbranche zich beweegt, nu de bezorgmarkt voor eten en drinken in Nederland zo hard groeit. In 2018 groeide de thuisbezorgmarkt in omzet met 20%, tegenover 5% groei voor de totale foodservicemarkt. Deliverect ontneemt ondernemer en personeel ‘bonnenstress’, met bijbehorende kans op foute bestellingen. Meer focus en tijd voor gasten in de zaak, in plaats van aandacht geven aan al die tablets, softwareplatforms en bonnenprinters. “Met een geringe investering verlaagt Deliverect, dankzij slimme software en handige koppelingen, de bedrijfskosten en vergroot de efficiëntie,” aldus de jury. “Daarom terechte winnaar in de categorie Digital, Apps & Social media en Overall Winnaar van de Horecava Innovation Award 2019.”

Winnaar categorie Food & Beverage
In de categorie Food & Beverage is de Amster-Damhertenrookworst van poelier Pieter van Meel uit Amsterdam, de overtuigende winnaar. Deze rookworst van vlees van damhert uit de Amsterdamse Waterleidingduinen is volgens de jury een tot in de puntjes goed doordacht product: “Inhakend op de actualiteit van het grote-grazers-overschot, maatschappelijk betrokken (20% naar de voedselbank), lokaal, goede smaak, zout gereduceerd, halal. En dan ook nog ambachtelijk én traditioneel én vernieuwend.”

Winnaar categorie Concepts, Interior & Design
De combinatie van duurzaamheid, grote impact en fraai design doet de jury van de categorie Concepts, Interior & Design kiezen voor de 100% composteerbare Snack bakjes van suikerriet van Natureko uit Waddinxveen. “Weg met de witte plastic patatbakjes! Dit oogstrelend alternatief geeft een aanzienlijke vermindering van het afvalprobleem”, aldus de jury.

Winnaar categorie Equipment & Services
In de categorie Equipment & Services komt de Glazenwasmachine TOPDRY van Hobart uit Woerden als winnaar uit de bus. “Gegarandeerd een poleervrij en kurkdroog resultaat. Maakt een einde aan natte glazen en vervelend ontsnappende warme damp in de (spoel)keuken”, aldus de jury.

Groene sterren winnen Karel de Vos Duurzaamheid award
De groene loper mag dit jaar uit voor de winnaar van de Karel de Vos Duurzaamheid Award. Groenesternederland biedt volgens de jury een waardevol podium voor al die restaurants die inmiddels bewust, duurzaam én lekker bezig zijn. Daarnaast is het een slimme zoek-en-vind site voor elke, naar eerlijk eten, drinken en verblijven snakkende, horecagast.

Alle inzendingen maakten kans op de Duurzaamheid Award, die is vernoemd naar de in 2012 overleden Karel de Vos; oprichter en eerste voorzitter van de Horecava Innovation Award.
*Meer info over de winnende producten en contactgegevens zie https://www.horecava.nl/innovaties/hia-winnaars/ 

Over Horecava
Horecava is dé grootste, innovatieve en inspirerende vakbeurs in Nederland voor horecaprofessionals in de foodservice-industrie, gehouden van 7 tot en met 10 januari 2019 in Amsterdam RAI. Meer informatie is te vinden op www.horecava.nl. Horecava is ook te volgen op Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube. Horecava is niet toegankelijk voor consumenten of vak bezoekers onder de 18 jaar.

 

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjolein de Haas-Hebink, Brand marketing manager van RAI Amsterdam.

31 6 1545 4297

Deel dit artikel

Nieuwste Video

meer video's »