Chin Dong Yi van HMS Host Schiphol winnaar vakwedstrijd Lekker Anders 2015 op Horecava

• 2015-01-14

Chin Dong Yi, werkzaam bij HMS Host Schiphol, won met zijn broodje ‘Smokey Surprise’ de vakwedstrijd ‘Lekker Anders’. De wedstrijd Lekker Anders draait om het maken van een warm of koud belegde broodcreatie, gemaakt door medewerkers met een verstandelijke beperking. De creatie van Chin won na een spannende strijd.

De juryvoorzitter verklaarde het ook bij de prijsuitreiking; het onderlinge verschil tussen de nummers 1, 2 en 3 bedroeg slechts 4 of 5 punten. Al deze prijswinnaars blonken uit in creativiteit en vooral smaakbeleving. Het winnende product van Chin Dong Yi bestond uit een spekbroodje met langzaam gegaarde pulled pork en een smoked marinade. Kort voor het uitserveren werd het product nog even kort gerookt en speciaal verpakt waardoor de typische rooksmaak extra tot uiting kwam.

De jury kende Philip van der Sar van Stads-koffyhuis uit Delft de prijs van mooiste creatie toe. Zijn tomatenpitabroodje met makreel, witte kool, bleekselderij en wasabi yoghonaise zag er volgens de jury het meest spectaculair uit. Een verdiende winnaar.

Uitslag (top 3):

1. Tom Duijndam van Firma van Buiten in Delft, met de creatie ‘Healthy Kick’
  2. Said El Balhamdi van Bread Schiphol, met de creatie ‘Saids Shrimp Special’

Opdracht van de vakwedstrijd ‘Lekker Anders’ is het ter plaatse bereiden en serveren van vier identieke warm of koud belegde broodcreaties. De broodcreatie kon zijn een broodje, sandwich, croissant, stokbrood of variant hiervan; er moest gebruik gemaakt worden van een algemeen landelijk verkrijgbare broodsoort. In het kader van gezonde en verantwoorde voeding heeft de jury ook gekeken naar de toepassing van gezonde componenten die normaal verkrijgbaar zijn.

Aan de wedstrijd ‘Lekkerste Anders’ deden veertien finalisten mee. Deze vakwedstrijd is een initiatief van Stichting De Lekkerste Wedstrijden in samenwerking met SVO vakopleiding food.