Terrassen zijn open! #heteerstebiertje

Op 20 april klonk eindelijk het verlossende woord; de terrassen gaan weer open!


Hét moment waar vele duizenden horecaondernemers, miljoenen Nederlanders en ook brouwers reikhalzend naar uit hebben gekeken. Na een lange en soms uitzichtloze donkere winter verschijnt daar eindelijk een streepje zon aan de horizon. We kunnen, met inachtneming van de geldende spelregels, weer naar de horeca.

Het psychologische vaccin dat menigeen zo hard nodig heeft. Want wie snakt er nu niet naar een goed vers getapt glas en dat ene moment van de allereerste slok op het favoriete terras? Samen proosten op het samenzijn dat we zo gemist hebben.

Rudi #heteerstebiertje | Horecava

Om dit gevoel dat iedereen kent te vieren start Heineken® de campagne #heteerstebiertje. Niemand minder dan good old skileraar en reclame-icoon Rudi Hééééy Biertje! is van stal, of liever gezegd de alpenwei, gehaald om de campagne luister bij te zetten. Want als iemand weet wat missen is dan is Rudi het wel.

“Doel is om een golf van blije gezichten door het land te laten gaan!”

Rudi roept iedereen op om hun foto van het eerste biertje op het terras via social media te delen met de hashtag #heteerstebiertje. “Doel is om een golf van blije gezichten door het land te laten gaan” aldus Josefien Olij, marketingmanager Heineken®. “Zoveel mogelijk #heteerstebiertje foto’s zullen gebruikt worden in diverse digitale outdoor en social media-uitingen. Bovendien worden onder de inzenders twee tickets verloot voor de stijf uitverkochte F1 Heineken® Dutch Grand Prix in Zandvoort. Maar het allerbelangrijkste is dat we weer kunnen uitkijken naar #heteerstebiertje en dat er weer leven in de horeca en de brouwerij komt”.

Rudi #heteerstebiertje | Horecava

#heteerstebiertje

Via diverse uitingen op social media maar ook in outdoor advertising roept Heineken® terrastijgers op om dat ene unieke moment van het allereerste glas bier op een terras te delen met de hashtag #heteerstebiertje. Vervolgens wordt deze ‘user generated content’ van Middelburg tot Groningen en van Maastricht tot Den Helder ingezet in een levendige campagne. Consumenten zien hun eigen biertje dus terug en er is ook nog een prachtige prijs te winnen. Heineken biedt horecaondernemers in deze campagne hulp om zelf hun gasten uit te nodigen voor #heteerstebiertje op hun terras.

Heb jij al een foto van je #heteerstebiertje gemaakt? Nee? Doe dat dan snel nog!


Deel dit bericht
Bekijk meer Hoe geef ik leiding aan de nieuwe generaties?
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht