Het CBL, de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, bekend gemaakt dat de zelfbedieningsgroothandels van Sligro, Makro en Zegro per direct toegankelijk zijn voor particulieren. Dit betekent dat alle klanten welkom zijn, dus ook als zij geen ondernemer zijn of klantenkaart hebben. Deze maatregel is een noodzakelijke stap om de voedselvoorziening op peil te houden gedurende de Corona crisis. Het betreft een tijdelijke openstelling.
Aangeboden door: Horecava
Gepubliceerd op: 14 mei 2020
Het doel hiervan is om de druk op supermarkten te verminderen en bovendien te voorkomen dat goede producten die in de zelfbedieningsgroothandels liggen te moeten weggooien.
Vanaf vandaag zijn de zelfbedieningsvestigingen van Sligro, Makro en Zegro geopend voor iedereen, dus ook voor klanten die geen ondernemer zijn of klantenkaart hebben. Er is van veel artikelen voldoende voorraad en een voordeel is dat gangpaden breed zijn en er voldoende afstand kan worden gehouden ten opzichte van andere klanten. Het kan zijn dat er een maximum aantal klanten tegelijk de vestiging in mag bij te grote drukte. Aankopen doen in groothandels werkt anders dan boodschappen doen in een supermarkt. Daarom wordt particulieren die de groothandels bezoeken door middel van instructies uitgelegd waar zij op moeten letten.
Sligro, Makro en Zegro verzoeken klanten om de Corona maatregelen en instructies te respecteren. Bij voorkeur komen klanten tijdelijk zo veel mogelijk alleen naar de vestigingen.
Horecava, 365 dagen per jaar online en dit jaar 1 dag virtueel met Horecava Limited. Alles over eten, drinken en buitenhuis slapen, voor en door de foodservice industrie. Persoonlijke ontmoetingen en online verbindingen staan centraal op Horecava(.nl). Hier vind je als horecaprofessional alles over trends, nieuwe producten en diensten.
Nu de opening van de horeca (hopelijk) dichterbij komt, komen steeds meer inventieve ondernemers met oplossingen. Hoe je gasten wel de gastvrijheid en beleving te geven van een avondje uit in een restaurant metal die maatregelen? En wat worden de maatregelen? Ook dat weten we nog niet. Toch zijn er al een aantal ondernemers die vooruit denken en oplossingen verzinnen. Zo ook bij Mediamatic, een Amsterdamse cultuur instelling waar ook een restaurant bij zit.
Mede namens jouw werkgever nodigt HOBP je uit om 5 trainingen op hun leeromgeving volledig gratis te gaan volgen.
Wonderbus introduceert rijdend & varend theater om lokale ondernemers op weg te helpen. Door busritten en vaartochten aan te bieden met een lokale horecabox en een spreker, cabaretier of acteur steunen ze de getroffen Horeca-, reis- en cultuur branches.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.
Laat als eerste je ervaring achter!