Horeca is een branche die zich blijft ontwikkelen en innoveren. Wil jij goed blijven in je vak, dan is het belangrijk om te blijven lezen, leren en verdiepen. Horecava magazine is dé plek om dat te doen.
De horeca bruist weer! Reden genoeg om weer inspiratie op te doen bij collega's. Iedere twee weken tipt de redactie van horecatitel Entree twee hotspots. Dit keer: cocktailbar en restaurant BlueBlood in Den Haag en restaurant REM in Amsterdam.
Scanfie is een overzichtelijke alles-1-besteloplossing die jouw bedrijf kan helpen om ondanks het personeelstekort te blijven voldoen aan de verwachtingen van jouw gast. Eigenaar Gerard Brouwer vertelt over de verschillende functionaliteiten en het overzichtelijke dashboard die Horecava Innovation Award winnaar Scanfie aanbiedt.
Dit jaar kan Bidfood deze titel nog claimen. In 2023 is Horecava natuurlijk weer gewoon hét horeca spektakel van het...
De start-up De Krekerij is gespecialiseerd in het maken van lekker vlees van onder andere krekels en sprinkhanen. Sander Peltenburg vertelt in deze ‘Start-up in the spotlight’ hoe De Krekerij bouwt aan een duurzame eiwittransitie.
Sinds het begin van de coronacrisis zijn volgens vakbond FNV meer dan 90.000 horecamedewerkers in een andere sector gaan werken. Dat terwijl al voor de pandemie 1/3 van de horecabedrijven met een personeelstekort kampte. Het wordt dus tijd voor de horeca om de vijver waarin zij vissen voor personeel, te vergroten. Dit kan door na te denken over medewerkers uit een minder voor de hand liggende doelgroep.
Hollands van buiten, Italiaans van binnen! De Start-up Risottini wil met hun Italiaanse vegetarische snack de Nederlandse borrelkaart veroveren. Eigenaren Daan Klein en Merijn Klok vertellen over hun Italiaanse bitterbal.
Welke horeca hotspots van 2022 zijn nu al de moeite waard om te bezoeken als inspiratie voor je eigen zaak? Entree Magazine tipt 4 hotspots die het bezoeken waard zijn.
SUGO Pizza wist met hun Delivery & To Go Concept de jury te overtuigen en gaat met de Innovation Award in de categorie Concepts, Interieur & Design naar huis. Hugo Kruijssen (mede-eigenaar SUGO Pizza) vertelt waarom dit concept van franchising succesvol is en waarom het enorme kansen biedt voor horecaondernemers.
Het terrasseizoen komt langzaam aanwaaien en het wordt tijd voor het samenstellen van de nieuwe terraskaart met diverse hapjes en drankjes. Dit is het uitgelezen moment om ook even naar het duurzaamheidsaspect te kijken. Lees hier onze tips voor een ‘groenere terraskaart’ die leidt tot minder verspilling, een lagere CO2 uitstoot en meer omzet.
De winnaars van de ‘Foodservice Awards’ 2022 zijn bekend! Na het uitstellen van de bekendmaking wegens de lockdown en onzekerheid zijn de prijzen vandaag eindelijk overhandigd tijdens een feestelijke lunch in restaurant Trammmhuys in Voorburg. Chefkok Pierre Wind had speciaal voor de uitreiking een lunch van negen gangen ontwikkeld die stonden voor de negen categorieën van de prijsuitreiking. De Zuivelhoeve nam dit jaar de ‘overall’ titel in ontvangst en is daarmee verkozen tot het meest favoriete Foodservice bedrijf van de consument.
Deze keer in 'Start-up in the spotlight': SwapBox, die met hun herbruikbare verpakkingen, verpakkingsafval tegen wil gaan. Mede-eigenaar Maurits Last vertelt over hun start-up en waarom dit geschikt is voor elk bedrijf.
Paulies Ginger wil mensen inspireren om minder alcohol te drinken, met hun gingershotje kun je proosten op ieder moment van de dag. Mede-eigenaar Yvonne vertelt over alcoholvrij Haarlems Gemberdrankje in deze ‘Start-up in the spotlight’.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!