Horeca is een branche die zich blijft ontwikkelen en innoveren. Wil jij goed blijven in je vak, dan is het belangrijk om te blijven lezen, leren en verdiepen. Horecava magazine is dé plek om dat te doen.
Het onlangs geopende hotel QO Amsterdam heeft een zero waste ambitie en wil de toon zetten voor de toekomst van hospitality. Niet alleen voor reizigers maar ook voor de buurt(bewoners). Dit prachtige hotel combineert luxe met circulariteit en duurzaamheid. Met als doel een nieuwe visionaire lifestyle bestemming te worden.
Schrijf jouw horeca innovatie gratis in voor 26 oktober en strijd mee voor de 19e Horecava Innovation Award. Alle innovaties die gelanceerd zijn na 1 januari 2018 kunnen ingezonden worden ongeacht of je Horecava deelnemer bent.
Welke trends en ontwikkeling spelen er in de hotelbranche? Langzamerhand lijkt elke hotelier zich ervan bewust dat de veranderingen die al eerder werden waargenomen op andere terreinen nu ook echt gelden voor de hotelbranche. “Met alleen een goed bed en een goede kaart ben je er allang niet meer, je moet de gasten meer bieden,” aldus Stan de Haas, belevingsarchitect en het brein achter Hotel World op de Horecava.
Amsterdam, 24 september 2018 - De acht deelnemende teams, die op 7 januari 2019 strijden om de HANOS Gouden Koksmuts, zijn bekend. De 58ste editie van de spannende wedstrijd voor brigades van toprestaurants, georganiseerd door het Gastronomisch Gilde, vindt plaats tijdens de Horecava ( 7 t/m 10 januari 2019) in RAI Amsterdam.
The Chefsclub Amsterdam is een uniek fine dining pop-up concept dat tijdens de Horecava voor het eerst uitgerold werd. In het kader van het Horecava-thema ‘Proef de toekomst’ koken diverse Nederlandse koks, afkomstig uit de nieuwe garde Nederlandse (sterren) chefs, de sterren van de hemel.
Bas Jacob (22) studeerde Food Innovation en is creatief brouwer bij Brouwerij Zuidt in Maastricht. Zijn compagnon Hein van Baast (24) studeerde Voedingsmiddelentechnologie en is technisch brouwer.
Hospitality is een begrip dat continu in beweging is. Logisch, want de wensen en verwachtingen van de consumenten nemen steeds meer toe. Roy Keultjes, Manager Marketing en Communicatie bij Satelliet Meubelen, weet dat als geen ander. Het bedrijf uit Breda is al jaren toonaangevend op het gebied van horeca- en terrasmeubilair. Een sfeervol en uitnodigend terras draagt immers bij aan het ultieme hospitality-gevoel.
Van zwart ijs tot ‘gezond’ ijs. “IJs is een traktatie en de kritische consument wil iets speciaals in de ijssalon”, vertelt Jacques Vos, manager van het IJscentrum, hét Kennis- en Examencentrum voor de Ambachtelijk IJsbranche. “Het gaat er dus vooral om als ondernemer onderscheidend te zijn.”
Juli 2017 werd 't Badhuys nog uitgeroepen tot beste strandpaviljoen van Nederland. Niet voor niets, want trouwe bezoekers waarderen het paviljoen op het Waddeneiland Vlieland vanwege het prachtige uitzicht en de combinatie van gezelligheid, een gevarieerde menukaart en aandacht voor detail en entertainment. We vroegen Krizia Joubert, supervisor van het paviljoen, naar de succesformule van 't Badhuys.
Cocktails zijn niet meer weg te denken uit het drankenaanbod van de horecaondernemer. Maar het moet wel van A tot Z kloppen. Van waanzinnige smaak en mooi glaswerk tot goed ijs en ‘instagrammability’. De consument wil waar voor zijn geld en verwacht kwaliteit en service.
Amsterdam, 4 juli 2018 - De inschrijving voor de Horecava Innovation Award 2019 is geopend. Bedrijven kunnen tot en met 26 oktober hun case insturen. Daarmee maken ze kans om in de voetsporen te treden van eerdere winnaars als Pure Pacific Yellowtail, Hemelswater, Rosval, IBM, MyOrder, VerdraaidGoed en Flammkuchen Nederland. De Horecava Innovation Award wordt voor de negentiende keer op rij toegekend aan het meest innovatieve product, dienst of concept in de foodservice branche.
Klanten worden steeds kritischer, we leven in een snel veranderende omgeving en wet- en regelgeving geven meer uitdagingen. Inspelen op toekomstige ontwikkelingen is dan ook een must. Koninklijke Horeca Nederland ondersteunt daarin haar leden door innovatief te denken. Het op de voet blijven volgen van trends en ontwikkelingen en daarmee kansen en mogelijkheden creëren voor leden is dan ook een belangrijk speerpunt van de vereniging.
Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!