Jean Pierre Karssen maakt Lekkerste Broodje

Jean Pierre Karssen won met zijn broodje ‘Rotolare striato' de vakwedstrijd ‘Het Lekkerste Broodje van Nederland in de categorie Horeca. De wedstrijd is bedoeld voor ondernemers en/of medewerk(st)ers van horecabedrijven. Jean Pierre won nipt van Bas Diks van Diks authentiek culinair. In de vakjury zat ook KHN vice-voorzitter Jos van der Vegt: “Ongelofelijk mooie creaties werden voorgeschoteld. Passie voor het vak straalden alle deelnemers uit en ook vanuit KHN onderstrepen we het belang van deze mooie vakwedstrijden”.


Het winnende broodje was een knap staaltje van smaakbeleving. Volgens de jury waande je met dit broodje in Italië wanneer je blind zou proeven. In het broodje is tomatentapenade verwerkt, met buikspekrollade van het livarvarken, gestoofde broccoli, perenmosterd en gedroogde pancetta. De absolute nummer één volgens de jury.

Top 3

  1. Jean Pierre Karssen van Med trattoria uit Medemblik, met de creatie ‘Rotolare striato’
  2. Bas Diks van Diks authentiek culinair uit Harreveld, met de creatie ‘Boswandeling’
  3. Ralph van Dongen van Lunchroom Nagelkerke uit Oudenbosch, met de creatie ‘Barbecue Bacon Bread’

De opdracht van de vakwedstrijd ‘Het Lekkerste Broodje van Nederland is het bereiden en presenteren van vijf identieke warme of koude belegde broodcreaties. Onder brood dient in dit verband te worden verstaan: een broodje, sandwich, croissant, stokbrood of varianten hierop. Hierbij moet gebruik worden gemaakt van een algemeen landelijk verkrijgbare broodsoort of bake-off broodsoorten. Aan de wedstrijd deden twintig finalisten mee. De wedstrijd is een initiatief van Stichting De Lekkerste Wedstrijden.

Sponsorprijzen

In deze categorie ontvingen de overige finalisten allemaal een sponsorprijs:

Carl Siegert Elmer Postma Nederlands Trots Bijenkorf Kitchen, Amsterdam
Lebo Kaas Erwin Heffer Van Hollandse grond Boshuys, Best
Hanos Jan Nagelkerke Sweat heart Maddey’s, Roosendaal

Noot voor redacties (niet ter publicatie):
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjolein de Haas-Hebink, Brand marketing manager van RAI Amsterdam. Bereikbaar via +31 (0)6 15 45 42 97 en e-mail op m.d.haas@rai.nl


Deel dit bericht
Bekijk meer KHN: horeca wil kansen pakken in gelijk speelveld
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met artikelen, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!