”Kwaliteit, creativiteit, ondernemersdrift en het enthousiasme is belangrijk met innovatie” – Chris Cramer

Al jaren is de Horecava Innovation award aanwezig op de beurs, Maar wie zijn de juryleden eigenlijk, waar kijken ze naar bij innovaties en nog belangrijker waar letten ze op bij inzendingen voor de Horecava Innovation Award (HIA)? Leer ze kennen en doe er je voordeel mee...


Chris Cramer | Cramer Consultancy & Events ( directeur/eigenaar) | Hospitality Industrie | Jurylid vanaf de 2e editie (2001) in de categorie Food & Beverages

Waarom ben je jurylid van de HIA?

  • Ik blijf graag op de hoogte van de marktontwikkelingen en probeer met mijn kennis/ervaring een wezenlijke bijdrage te leveren aan de HIA.

Welke innovatie is je het meest bijgebleven van afgelopen jaren? En waarom?

  • De inzending van King Fish is mij het meeste bij gebleven. Destijds werd er een brede maatschappelijke discussie gevoerd mbt overbevissing en kweekvis. Het feit dat deze inzending zowel in FB als overall winnaar is geworden zegt genoeg. Ondertussen is het bedrijf dusdanig succesvol( vanuit Zeeland gestart) dat het in de USA ook een filiaal heeft en beursgenoteerd is.

Wat betekent innovatie voor jou?

  • Degene die het product inzendt doet dit vanuit volle overtuiging met een creatieve én innovatieve gedachte. Beredenerend vanuit mijn ondernemerschap en jury positie weet ik dat er div. zaken een rol spelen om vernieuwend bezig te kunnen zijn. Begrippen als; verantwoordelijkheid, kennis, kunde, ervaring, creatie, innovatie, relaties, maatschappelijk e/o duurzaam etc. , zijn er onlosmakelijk mee verbonden. De combinatie van deze zaken beschouw ik als innovatie

Waar moet een product/ dienst voor jou (naast innovatief zijn) minimaal aan voldoen? En waarom?

  • Persoonlijk bewonder ik, de kwaliteit, creativiteit, ondernemersdrift en het enthousiasme mbt de vele F&B inzendingen. Bedenk echter wel, dat persoonlijk enthousiasme op het gebied van creativiteit niet per definitie tot innovatie wordt gerekend. Aan een innovatief idee ligt niet alleen enthousiasme, passie en creativiteit ten grondslag. Iedere innovatie vereist visie, strategie, kennis, kunde en ervaring van zowel het product alsook de markt. Maar bovenal een heldere communicatie gericht op het doel wat je wenst te bereiken…

Wat heb je geleerd / opgestoken van al die jaren dat je HIA jurylid bent?

  • Dat de markt veel meer in beweging is tov jaren geleden, het tempo waarin er nieuwe creaties op de markt komen ligt hoog….dat wil nog niet zeggen dat alle creaties een lang leven beschoren zijn. Om op de lange termijn met de inzending overeind te kunnen blijven vereist meer dan creativiteit alleen( zie hierboven). Daarom is het van groot belang dat we de genomineerden altijd blijven vragen hoe zij zelf de voortgang van hun bedrijf/product voor zich zien en hoe men dat wil realiseren.

Waar zou jij nou wel eens een innovatieve oplossing voor willen zien?

  • ……. Pfff

Wie zou je willen vragen om mee te doen aan de Horecava Innovatie Award?

Deze stichting is bezig met het ontwikkelen van gerechten/recepten voor kankerpatienten die chemotherapie hebben gehad met als gevolg smaakverlies. Dmv deze gerechten ben je toch in staat om smakelijk te eten en komt je smaakgevoel terug . Bijkomend is dat in deze periode van Covid 19 besmetting  er ook sprake is van smaakverlies.


Deel dit bericht
Bekijk meer ''Verassen door te vernieuwen'' - Mieke Verduijn
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht
Welkom bij Horecava!

Om je een goede gebruikerservaring te geven raden we je aan om in te loggen. Je kan dan bijvoorbeeld je favoriete berichten opslaan!