De juryvoorzitter Justus de Nijs verklaarde bij de prijsuitreiking dat met name de structuur van het vlees zich onderscheidde van de andere deelnemers. De juryleden vonden unaniem dat alleen het broodje met vlees al een perfecte match was. De Lekkerste Hamburger van Nederland ‘De BZN’ was het allermooiste qua vlees en had het beste evenwicht in de smaken.
- Dennie Soffree van Soffree on fifty-four (Oud-Beijerland), met de creatie ‘De BZN’
- Jakob Waninge van Wereldsburgers (Groningen), met de creatie ‘Cranberry Rock’
- Jac Markusse van Restaurant de Domburger (Domburg), met de creatie ‘The Royal One’
Opdracht van de vakwedstrijd ‘De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Finest powered by Remia en SALOMON FoodWorld is het ter plaatse bereiden en serveren van vier identieke hamburgers. Daarnaast moet er één losse hamburger (alleen vlees, bereid en in vieren gedeeld) gepresenteerd worden. In het kader van gezonde en verantwoorde voeding is het stimuleren van gezonde componenten bij de hamburger wenselijk. Ook het berekenen van de calorische waarde is hierbij van belang, men dient dat (eventueel) ter plaatse toe te kunnen lichten.
Aan de wedstrijd deden negentien finalisten mee. De wedstrijd is een initiatief van Stichting De Lekkerste Wedstrijden in samenwerking met Remia en SALOMON FoodWorld.
Sponsorprijzen
In deze categorie ontvingen de overige finalisten allemaal een sponsorprijs:
Remia | Olaf Oldenburg | HLY FCK | Ter Marsch |
Carl Siegert | Frank Los | Hollandse Meester | Firma Pickles |
Hanos | Diego Buik | The Smoked Dutch | Ter Marsch |
SALOMON FoodWorld | Chris Lacour | Need to Ketchup | Ter Marsch |
Noot voor redacties (niet ter publicatie):
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Marjolein de Haas-Hebink, Brand marketing manager van RAI Amsterdam. Bereikbaar via +31 (0)6 15 45 42 97 en e-mail op m.d.haas@rai.nl