Wine Professional ging ook virtueel tijdens het tafelgesprek met Peter van Houtert (KNWV), Peter Klosse (Academie voor Gastronomie), Hans van de Meeberg (Misset/Proefschrift) en Jan van Lissum (The Wine & Food Association / Wine Professional) onder leiding van moderator Jan-Sebastian van Lissum.
Aangeboden door: Horecava
Gepubliceerd op: 16 februari 2021
Peter van Houtert gaf aan dat alle wijnimporteurs het lastig hebben. “We zien dat het voor wijnimporteurs die zich geheel op de horeca richten het echt niet best is. Wie zich ook op retail richt of eigen winkels heeft, heeft het veel beter gedaan. Ook zie je een verschuiving naar nieuwe online concepten. Mensen die van een goed glas wijn genoten in de horeca doen dat nu via goede speciaalzaken. De vraag is of dit straks terugschuift.”
Ook Hans ziet mooie nieuwe concepten voorbij komen. “Leuke online zoomproeverijen, zowel voor consumenten als pro’s. Met de wijnmaker in de wijngaard. Kleine flesjes wijn bij take-away waardoor de wijn/spijsbeleving wordt versterkt.”
Over dat eerste was er een flinke discussie. Zowel Peter Klosse als Jan van Lissum benadrukken het sociale aspect van proeven. Je wilt met elkaar praten over wijn, de beleving mist. En online leren proeven, leer je dat zo wel. Peter Klosse: “Ik realiseer me steeds meer hoe belangrijk echt persoonlijk contact is.”
Maar dat online concepten blijven bestaan, daar is iedereen het over eens.
Horecava, 365 dagen per jaar online en dit jaar 1 dag virtueel met Horecava Limited. Alles over eten, drinken en buitenhuis slapen, voor en door de foodservice industrie. Persoonlijke ontmoetingen en online verbindingen staan centraal op Horecava(.nl). Hier vind je als horecaprofessional alles over trends, nieuwe producten en diensten.
In deze laatste Start-up in the spotlight van dit jaar spreken we met Sebastiaan Hetterschijt, één van de oprichters van Bakkersgrondstof BV. Afgelopen januari stonden ze op het Horecava Start-upLAB, pitchten ze voor grote cateraars en kwamen ze tot nieuwe inzichten.
Regelmatig lichten we een instatrend uit die ons opvalt op Instagram. Dit keer is dat #kerstafhaalmenu. Heerlijke menu's voor thuis die afgehaald (of bezorgd) kunnen worden om toch die restaurantervaring thuis te hebben tijdens het kerstdiner.
Ondernemers moeten hun gasten meer dan ooit weten te verleiden. Hierbij is het belangrijk om alle zintuigen van de gasten te prikkelen en hen te verrassen, of het nu gaat om bijzondere en fotogenieke gerechten, een opvallend, eigentijds interieur of gastvrij personeel. In dit artikel een aantal concepten in binnen- en buitenland die zich toespitsen op een multisensorische gastbeleving, waarbij het visuele en het Instagrammable een hoofdrol speelt. Laat je inspireren.
Steeds meer Nederlanders boeken in deze tijd een ‘staycation’: een overnachting in eigen land of zelfs in eigen stad. Hotels spelen daar volop op in met bijzondere arrangementen. Entree Magazine selecteert er vijf.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.
Laat als eerste je ervaring achter!