Hertog Jan wil heropening horeca steunen met nieuw speciaalbier

Bierbrouwer Hertog Jan wil graag de heropening van de horeca steunen en heeft daarvoor een exclusief speciaalbiertje gemaakt. Horecaklanten krijgen een gratis fust van de brouwer.


Brouwerij Hertog Jan heeft een exclusief speciaalbiertje gemaakt ter gelegenheid van de heropening van de horeca. Horecaklanten van de brouwer krijgen gratis fusten.

Het speciale speciaalbiertje heet toepasselijk ‘Het Weerzien’ en is in gelimiteerde oplage gebrouwen. Consumenten kunnen het bier per 4-pack bestellen op de website of kopen in de winkel in het Limburgse Arcen, waar de brouwerij gevestigd is.

Met de opbrengst van de onlineverkoop steunt Hertog Jan zijn horecaklanten, zegt de brouwerij woensdag. Horecagelegenheden die drie fusten van het gelegenheidsbier bestellen, krijgen dan twee gratis fusten van hetzelfde bier.

Steuntje

“We missen de horeca, het samenzijn en de ontspanning die deze plek ons biedt”, zegt Micha Peute, de brouwer bij Hertog Jan die het nieuwe bier gebrouwen heeft. “Met ‘Het Weerzien’ hopen wij de horeca een steuntje in de rug te geven en proost ik op het moment dat we elkaar eindelijk weer mogen ontmoeten.”

Niet alleen AB InBev, de grote brouwer waar Hertog Jan onder valt, doet een kleine duit in het zakje voor de heropening van de horeca. Ook Heineken zegt het ‘eerste rondje’ voor eigen rekening te nemen. Dat wil zeggen dat het bedrijf een bedrag in de inkoopkosten tegemoet komt variërend tussen de 50 en 350 euro, gebaseerd op het wekelijkse volume bier dat de horecazaak in 2019 bij Heineken heeft afgenomen.


Deel dit bericht
Bekijk meer Forse omzetdaling groothandel Sligro door gesloten horeca
Blijf op de hoogte

Word gratis lid van onze community en ontvang de Horecava nieuwsbrief met video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Deel dit bericht