Zo zorg je voor meer Instagramposts over je restaurant

  • 2018-01-22 11:36
  • Horecava
  • Scoops

Op de Horecava kunnen bezoekers 4 dagen lang bij foodbloggers Cityguys terecht voor advies over social media. Wat kun je met je social media en welk gerecht op je kaart is het meest instagram-waardig? In dit artikel geeft Cityguys alvast vijf tips om meer exposure te krijgen op Instagram.

1. Wees Instagram-waardig:
Zorg dat je minimaal één Instagram-waardig gerecht op de menukaart hebt staan. Zodra dit gerecht of drankje op tafel staat denk jouw gast. “OMG! DIT MOET IK GEWOON DELEN!”. Hierdoor kun je als ondernemer veel gratis exposure krijgen.

2. Vermeld je eigen Instagramaccount:
Dit klinkt misschien te simpel voor woorden, maar zodra je in je restaurant of bar een Instagramaccount of hashtag communiceert, worden mensen eerder getriggert om een foto te plaatsen op hun eigen Instagram.

3. Zorg dat er bereik is:
Als jouw restaurant gevestigd is in een kelder, is het wel zo handig als er een goede wifi-connectie beschikbaar is. Neem zoveel mogelijk drempels weg door geen wachtwoord op het account te zetten. Tip: Vernoem je wifi naar de hashtag die je wilt communiceren.

4. Blijf social
Kijk dagelijks op Instagram of er nieuwe foto’s zijn gepost op jouw Instagramlocatie of waarin je bent getagt. Reageer op de foto’s en op de mensen die op de posts reageren.

5. Bloggers uitnodigen
Bloggers kunnen je helpen met het krijgen van online exposure. Nodig altijd één of twee bloggers uit die je zelf volgt of die al eens uit zichzelf in je zaak zijn geweest. Bevalt dit? Vraag dan aan hem of haar welke bloggers nog meer bij jouw zaak passen.

Over Cityguys
Founders: Roger & JP
De oprichters van Cityguys leerden elkaar kennen via Twitter en gingen sinds dat moment steeds vaker op zoek naar de beste restaurants en bars. Voor marketingmanagers van hotels en in steden is het altijd weer een verrassing wat er voor content online komt als Cityguys langskomt, omdat ze het net even anders doen dan de rest. Op hun reizen bezoeken ze restaurants - van hamburgerzaken tot fine restaurants met Michelinsterren - en testen ze de beste plekken voor drankjes - van bier tot cocktails en champagne. Dat doen ze in Rotterdam en in Amsterdam al jaren en die succesformule is uitgebreid naar andere steden. JP: "Ik heb al 6 jaar niet meer gekookt en heb in die tijd heel wat restaurants van binnen gezien." Roger: "Als je zeker weet dat een plek goed is, dan wil je dat aan al je vrienden vertellen toch?"