Jouw #helpdehoreca actie promoten, hoe doe je dat?

Jouw #helpdehoreca actie promoten, hoe doe je dat?

 

De actie #HELPDEHORECA is al aardig wat weken bezig en heeft tot nu al €2.214.064 opgebracht met 47.012 verkochte bonnen en 7.595 horecazaken hebben zich al aangesloten. Op tv, het straatbeeld, radio, social media en via diverse partners zie je het voorbij komen. Eigenlijk kun je niet meer om deze grote actie heen.

Maar met alleen aanmelden en wachten tot mensen jouw bonnen kopen, kom je niet zo ver. Dat is net zoiets als een geweldige menukaart maken, maar de deuren dicht houden. Je moet naar buiten met de actie. Want ondernemers die zelf aan de slag gaan verdienen hun inspanningen dubbel en dwars terug!

Speciaal voor de ondernemers die nog weinig tot niets aan promotie voor hun zaak met #helpdehoreca doen, is er een toolkit ontwikkeld. Met een stappenplan, voorbeelden voor social media berichten, op maat gemaakte afbeeldingen, posters en tips.

De eerste stap is je natuurlijk aanmelden (mocht je dit nog niet gedaan hebben) bij #helpdehoreca, zodat je zichtbaar wordt voor klanten die voor jouw horecaonderneming bonnen willen kopen.

Ja, ik meld me aan!

Aangemeld en dan….de promotie!
Het is belangrijk dat gasten weten dat je meedoet, dus schreeuw het van de daken. Dit kun je letterlijk doen, al raden wij dit niet aan. Makkelijker is het om een poster op te hangen achter het raam van je zaak. Zo zien passanten meteen dat je meedoet.

Ook op jouw digitale uithangbord: je website, is het belangrijk om te laten zien dat je meedoet. Plaats daarom een #helpdehoreca banner op je website en link deze door naar www.helpdehoreca.nl zodat bezoekers van je site meteen een bon kunnen kopen.

Daarnaast is het belangrijk om een berichtje te plaatsten op social media. Vind je dit lastig? In de toolkit zitten afbeeldingen en een tekst die je zo kunt gebruiken. Op maat gemaakt voor zowel LinkedIn, Facebook en Instagram. 

 

Helaas, is het zo dat niet al je volgers jouw berichtje zullen zien. Om een groter bereik te generen voor je bericht is het slim om een klein bedrag, dit kan al vanaf een paar euro, te investeren in een gepromoot bericht. Dit is eenvoudig en ook met een kleine investeringen te doen. 

Bekijk de instructievideo.

Niet iedereen zit op social media, daarom is het belangrijk om ook je klantenbestand te mailen met de boodschap dat je meedoet aan de actie. Ook hiervoor zit een afbeelding en tekst in de toolkit. Kopiëren, plakken en verzenden. Natuurlijk ben je vrij om de mail te personaliseren. 

Voor mensen die dicht bij je staan zoals vrienden, familie, buren en eventueel vaste gasten is het sturen van een WhatsApp berichtje een goede manier om te laten weten dat je meedoet. Denk aan een kort berichtje vanuit jou persoonlijk met direct de link om een tegoedbon te bestellen.

Hoe meer zichtbaarheid hoe beter, dus vraag ook je personeel om een berichtje op hun persoonlijke social media te plaatsen en om een WhatsApp berichtje te sturen naar hun vrienden en familie. Samen sta je sterker!

Bekijk de volledige toolkit

Word gratis lid van de Horecava Scoops. Een online magazine bomvol video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Nieuwste Video

meer video's »