Start-up in the spotlight: SurpriSeat: verrassingsdiner en locatie

Start-up in the spotlight: SurpriSeat: verrassingsdiner en locatie

 

Maak je mooie stappen met je start-up, ben je hard op weg om naast Rotterdam, Amsterdam en Utrecht ook de andere grote steden te vertegenwoordigen. En heb je afgelopen editie op het Start-upLAB van Horecava gestaan, waar je gepitcht hebt voor onder andere Bagels & Beans, Apollo Hotels en de Drie wijzen uit het Oosten wordt de wereld getroffen door een heftig virus. Maatregelen worden getroffen en alle horeca waar je mee samenwerkt moeten verplicht dicht. Hoe overleef je dit als start-up? We spraken Cindy Groenestein, oprichtster en eigenaar van Surpriseat, over de impact van de Corona maatregelen op haar start-up en hoe ze hiermee omgaat.

Surpriseat verkoopt de beleving van een avondje dineren zonder van te voren te weten in welk restaurant en wat het menu is. De gast bepaalt wanneer, sluit eventuele keukens uit, geeft allergieën door en krijgt 2 uur van te voren bericht waar hij gaat eten. Het gaat altijd om minimaal een 2 gangendiner bij lokale restaurants, dus geen grote ketens. “Ik kom zelf uit de horeca, en merkte dat vaak alleen dineren niet meer genoeg was voor de gasten, er moest iets bij om de gast weer te prikkelen.” Cindy begon na te denken hoe je gasten wel die prikkels kan meegeven. “Zo bedacht ik Surpriseat. Door via Supriseat een verrassingsdiner te bestellen wordt de prikkel weer toegevoegd en ontdekken gasten nieuwe en unieke restaurants,“ vertelt ze.

Overeind blijven met de Corona maatregelen
Met de maatregelen van 15 maart stond ook Cindy voor een uitdaging. Maar ze ging niet bij de pakken neerzitten en besloot om haar tegoedbonnen met een korting aan te bieden. Zo maakt ze het interessanter voor de gast om een verrassingdiner te kopen en krijgen de horeca ondernemers ook in deze tijd geld binnen. “Het gaat goed” zegt ze opgewekt. “Maar we merken dat er wel veel concurrentie is met tegoedbonnen. Toch hebben we aardig wat cadeaukaarten verkocht. Dat is niet alleen fijn voor de gasten met de bon, die krijgen met korting meer waar voor hun geld. Maar ook voor kleine ondernemers en andere start-ups waar ik mee samenwerk.” Surpriseat werkt over het algemeen met lokale restaurants, die aandacht hebben voor duurzaamheid, met een mooie verhaal of locatie en met een bijzondere keuken waar de passie en liefde nog echt te voelen is. En zo helpt haar kortingsactie niet alleen Surpriseat te overleven maar juist ook de lokale restaurants die het nu zo zwaar hebben.

Positieve toekomstplannen
De eerste week na de maatregelen was het echt gekkenhuis geeft ze aan. “De horeca was vooral bezig met overleven, nu is er alweer iets meer rust in de tent. Ik krijg weer mailtjes en nieuwe aanvragen komen binnen.” Want ondanks deze vreemde tijden gaat ze ook door met het plan om met Surpriseat heel Nederland te vertegenwoordigen. “Ik heb mijn start-up zo ingericht dat ik niet afhankelijk ben van andere partijen, ik heb alles binnenshuis gehouden en heb het dus zelf in de hand. Ik vind dat je altijd rekening moet houden met het ‘wat als…scenario’. Wat als niemand het product afneemt? Hoe kun je dan de kosten zo laag mogelijk houden. Ik heb hier van te voren goed over nagedacht, en daar heb ik nu profijt van.”
Cindy bekijkt het allemaal van de positieve kant: “We willen in contact komen met de horeca zodat, als de horeca weer open mag, we ook live kunnen met andere steden. Juist nu de horecazaken gesloten zijn, is het tijd om te kijken naar samenwerkingen en nieuwe kansen. Ik denk dat de horeca ondernemer die kijkt naar de toekomst ook openstaat voor een eventuele samenwerking met Surpriseat.”

Dus ben jij een lokale ondernemer met een bijzonder restaurant, keuken of verhaal? Wil je nieuwe gasten aantrekken zodra je weer open bent en biedt je minimaal een 2 gangen diner aan? Neem contact op met Supriseat.


Pssst...Wist je dat Surpriseat sinds deze week ook een nieuw concept heeft gelanceerd? Bezorg Roulette, om het verrassingselement ook met je maaltijdbezorging te hebben.

Lees meer over Bezorg Roulette

Word gratis lid van de Horecava Scoops. Een online magazine bomvol video’s, interviews en de laatste trends uit de horecabranche.

Nieuwste Video

meer video's »