Samen vertellen we een verhaal

Samen vertellen we een verhaal

 

Isabel Rotermundt is voor veel exposanten al jaren een vast gezicht van de Horecava. Een aantal jaar geleden stond deze salesdame nog in de (kick)boksring, tegenwoordig staat ze haar mannetje in het Horecava salesteam en is ze onder andere verantwoordelijk voor de invulling van het Bar segment (hal 10-11). Dagelijks geeft ze advies en denkt ze mee hoe exposanten het beste hun doelstellingen kunnen halen, zowel tijdens de beurs als daaromheen.

Tijdens haar studie aan de Hogere Hotelschool begon Isabel als sales stagiaire bij de Horecava. Voordat ze zich volledig committeerde aan de beurs heeft ze eerst haar studie afgerond en in een aantal andere functies bij RAI Amsterdam gewerkt. Ze werkt hard en is doortastend in haar aanpak, ze heeft dan ook een doel met de Horecava: “Ik wil dat de Horecava hét platform is waar zowel leveranciers als ondernemers elkaar weten te vinden voor kennis, inspiratie, innovatie en de (online) ontmoeting. De Horecava moet echt een brede afspiegeling zijn van de markt.”

Het begin van een samenwerking
“Het is mooi als hetgeen waar je samen met een exposant naar toe werkt ook echt tot leven komt tijdens de beurs. Ik help met het verwezenlijken van de doelstellingen. Daarbij gaat het er niet alleen om dat we 4 dagen lang een mooie presentatie neerzetten, maar ook hoe we de boodschap gedurende het jaar over het voetlicht kunnen brengen.”

Om dat samen voor elkaar te krijgen moet het contact goed zijn. Isabel vindt relatiebeheer dan ook een van de leukste onderdelen van haar werk, ze checkt regelmatig in bij exposanten en is aanwezig op relevante beurzen en festivals gelieerd aan het Bar segment. Zo was ze onlangs nog bij The Perfect Serve Barshow om inspiratie op te doen en (nieuwe) partners te ontmoeten en volgde ze masterclasses bij het Nederlands Bierproeffestival om ook zo op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Isabel: “Het leuke aan het bezoeken van events is dat je kennis opdoet en tegelijkertijd kan netwerken.”



Kennisoverdracht en innovatie
Een goede samenwerking en organisatie dragen bij aan het feit dat veel exposanten jaarlijks terugkeren naar Horecava, dit zie je ook terug in het Bar segment. Isabel praat met een big smile over ‘haar segment,’ “Naast de reguliere stands is het Bar Segment sinds een aantal jaren ook een paar concepten rijker, zoals de Craft Beerstreet en de Pop-Up Bar. Bij deze deelevents komen verschillende merken samen en vertellen de exposanten samen een verhaal. Juist door al die merken bij elkaar te zetten is het ook voor de kleinere, nieuwere merken interessant om deel te nemen. Aanvullend op de merken organiseren we met partners verschillende workshops, presentaties en kennissessies passend binnen de thema’s. Voor de bezoeker brengt dit meer diversiteit en staan kennisoverdracht en innovatie centraal.” Ze vervolgt: “Een mooie bijkomstigheid van de pleinen is dat de deelnemende exposanten elkaar echt opzoeken op de beurs en daarbuiten waardoor er mooie samenwerkingen en nieuwe ideeën ontstaan.”

Het Bar segment heeft voor bezoekers veel meer te bieden dan alleen een drankje, het omvat alles dat met de bar te maken heeft. “Bezoekers kunnen hier naast de voor de hand liggende producten ook allerlei bartoebehoren vinden, op de hoogte worden gesteld van de nieuwste trends en ontwikkelingen, presentaties bijwonen over de drankkaart of cocktailgarnituren.” Uiteraard zijn hier ook de alcoholhoudende dranken vertegenwoordigd en zien we ook steeds meer alcoholvrij- en arme dranken welke inspelen op de trend van een bewustere en gezondere leefstijl. Want net als Isabel genieten ook steeds meer Horeca gasten zowel van een goed gemixte cocktail als van een 0.0 of laag in alcohol drankje.