Places to be creëren waar mensen zich prettig voelen

  • 2018-06-05 11:40
  • HMSHost
  • Nieuws

Het aantal reizigers neemt jaarlijks sterk toe. En steeds vaker moet er on the move gegeten en gedronken worden. Maar de consument kiest bewust en de eisen zijn hoog. Het moet persoonlijk, goed, snel en verrassend zijn. En het liefst ook makkelijk mee te nemen. Vandaar dat HMSHost vooral inzet op de 3 P’s, personalisation, primitization en portability, én aandacht.

Marlijn van Straaten, Vice President Marketing & Communications bij HMSHost International, legt uit: “Veel mensen weten niet dat HMSHost het bedrijf achter talloze franchisemerken en eigen horecabrands is. Maar als tak van de multinational Autogrill Europe verzorgen wij eten en drinken voor reizigers in maar liefst 18 landen op 42 vliegvelden, 21 treinstations en 4 shoppingmalls met bijna 200 merken. En niet alleen internationaal maar ook in Nederland zijn wij de grootste horecawerkgever onder één dak. We exploiteren horecabrands met franchiseformules zoals Starbucks en Burger King, maar ontwikkelen en opereren ook eigen brands zoals Grab & Fly, Harvest Market en Burger Federation.”

Aan de gate bezorgen
Als geen ander weet HMSHost dus waar de reiziger behoefte aan heeft. “Drie trends springen er voor ons uit: personalisation, primitization en portability. Mensen willen hun eigen eten en drinken maken of samenstellen, zoals een sandwich of salade. Daar hebben we een merk als Harvest Market voor en werken we als franchisenemer samen met La Place. De tweede trend houdt in dat de consument wil upgraden en bewust kiest voor goed en kwalitatief eten. Denk aan healthy fastfood zoals van LEON, waar wij mee samenwerken, en onze Burger Federation waar 100% angus beef geserveerd wordt van een lokale boerderij”, vertelt Van Straaten enthousiast.

“Portability gaat tot slot over de populariteit van bedrijven als Deliveroo, Takeaway.com en Uber Eats. Mensen willen hun eten bezorgd krijgen of meenemen. Daar spelen we op twee manieren op in: door handig verpakkingsmateriaal te ontwikkelen en door een samenwerking als die met Deliveroo om bijvoorbeeld op luchthavens aan de gate sushi, hamburgers of sandwiches te bezorgen.”

Rust en comfort creëren
Maar ook aandacht krijgt bij HMSHost een belangrijke plaats. “Reizen wordt steeds vaker, sneller en efficiënter gedaan. Maar het heeft daarmee ook een stresselement gekregen. Wij willen places to be creëren waar mensen zich prettig voelen en rust en comfort ervaren. Dat betekent aandacht voor de klant hebben en aandacht voor onze medewerker”, aldus Van Straaten. “Of je nu vertrekt vanuit Amsterdam, Utrecht of Shanghai, het gaat erom de HMSHost-plek te onthouden waar je bent geweest. Vandaar dat aandacht onze focus is én blijft.”